در پی اعتراض رییس انجمن داروسازان استان به نحوه محاسبه و وجود اختلاف در محاسبه مالیات داروخانه های کرمانشاه نسبت به سایر استانها، مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از یکسان بودن نحوه محاسبه مالیات داروخانه ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی وروایی اظهار داشت: محاسبه مالیات داروخانه ها بر اساس یک تعداد آیتم مشخص انجام شده و نحوه محاسبه آن نیز در سراسر کشور یکسان است.

وروایی تاکید کرد: محاسبه مالیات بر اساس فاکتور خرید بسیار مستند بوده و شیوه این محاسبه نیز در سراسر کشور یکسان است و اینگونه نیست که در استانی به شیوه دیگری مالیات داروخانه محاسبه شود که حال این مقدار بخواهد نسبت به استانهای دیگر کمتر و یا بیشتر باشد.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، افزایش مالیات داروخانه به این علت است که صاحبان داروخانه ها در اظهار نامه های مالیاتی خود رقم دقیقی از میزان خرید خود ذکر نکرده و پس از مراجعه و بررسی فاکتور خرید آنهاست که متوجه تفاوت ارقام می شویم و این می شود که به نظر آنها مالیاتشان افزایش یافته است.

 وی تصریح کرد: انجام این کار در کشورهای دیگر فرار مالیاتی محسوب شده و برای افراد قرار زندان صادر می شود.

 وروایی  تاکید کرد: چنانچه انجمن داروسازان اعتراضی در خصوص نحوه محاسبه مالیات و یا میزان آن دارند می توانند اعتراض خود را در هیات های حل اختلاف بصورت قانونی مطرح کرده تا در حضور نماینده آنها و نماینده دارایی، قاضی بر اساس مستندات موجود قضاوت کند./ب

 

برچسب ها: محاسبه ، مایات ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.