دولت فدرال آمريکا اظهار داشته که در پي اعلام ورشکستگي شهر "ديترويت" آن کشور برنامه هايي براي کاهش 3.5 ميليارد دلاري حقوق بازنشستگان آن شهر اجرا خواهد شد که باعث افزايش فشار اقتصادي بر مردم آن شهر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "کوين دي اور" مدير مرکز امور اضطراري شهر ديترويت با اعلام اين خبر به روزنامه "نيويورک تايمز" افزوده است که دولت آمريکا در نظر دارد تا "بطور چشمگيري" از ميزان حقوق بازنشستگي شهروندان آمريکايي بکاهد. اين خبر در حالي منتشر مي شود که مقامات شهر ديترويت بزرگترين شهر صنعتي آمريکا هفته گذشته اعلام کردند که با بدهي اي در حدود 18 ميليارد دلار آن شهر به ناحيه اي ورشکسته تبديل شده است. 
شبکه خبري "پرس تي وي" با اعلام اين خبر با اشاره به نمونه اي از وضعيت بد شهروندان ديترويت افزوده است "گلوريا کليبرو" 73 ساله حقوق بازنشستگي اي در حدود ماهيانه 1.900 دلار دريافت مي کند که با اين حقوق بايستي خرج درمان شوهرش که به سه بيماري از جمله بيماري قلبي و بيماري هاي متعدد کبدي مبتلاست را پرداخت نمايد. با اين حال وي مي گويد که هزينه هاي زندگي آن قدر بالاست که اين کار از او بر نمي آيد" .









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار