استاندار اصفهان با تأکید بر گسترش پایگاه های گردشگری عشایری، نقش این پایگاه ها را در حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل اصفهان بی بدیل دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در سیزدهمین جلسه شورای عشایر استان بر گسترش اقامتگاه های گردشگری عشایری تأکید کرد.

استاندار اصفهان افزود: ایجاد پایگاه ها و اقامتگاه های گردشگری در مناطق عشایری استان زمینه مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری است.

وی با اشاره به برگزاری اقامتگاه های گردشگری نوروزی در مناطق عشایری، خواستار شد: این اقامتگاه ها به صورت دائمی دایر شود.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: مردم عشایر استان فرهنگ اصیل و اصالت فرهنگی- هنری خود را حفظ كرده اند و با احداث دائمی این پایگاه ها گردشگران به صورت زنده با فرهنگ و هنر این قشر آشنا می شوند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از فرهنگ و هنر و آداب و رسوم عشایر، اظهار داشت: این پایگاه ها در ایجاد اشتغال تأثیر بسزایی داشته و به نوعی کارافرینی محسوب می شود.

استاندار اصفهان در ادامه پس از بررسی و پیگیری مصوبات قبلی شورای عشایر، بر لزوم حضور مسئولان در مناطق عشایری و بررسی نیازها و مسائل موجود تأکید کرد.

وی توزیع سیلندر گاز با هدف جلوگیری از تخریب جنگل ها، احداث جاده و تیغ زنی و بازگشایی جاده عشایری سالانه در راستای رفاه جامعه عشایری، احداث خط انتقال لوله آب برای مقابله با خشکسالی و مرمت و بازسازی قنوات جهت افزایش بازدهی آبیاری را از جمله اقدامات انجام شده برای این قشر برشمرد.

ذاکر اصفهانی دیگر فعالیت های انجام شده در این زمینه را احداث کانال، آموزش و ترویج عشایر، آماده سازی سایت اسکان برای عشایر داوطلب و کمک به احداث مسکن، حفر و تجهیز چاه و آبرسانی سیار به این مناطق عنوان کرد.

وی اجرای طرح های امکان سنجی و شناسایی ظرفیت مناطق عشایری را در پیشرفت این مناطق مؤثر دانست./ب


برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، عشایر ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.