25 درصد طرح های هادی روستاهای کشور اجرایی شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان ؛قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در جمع شهرداران و دهیاران شهرستانهای همدان و فامنین با اشاره به اینکه از 37 هزار روستای کشور 30 هزار روستای بالای 60 خانوار دارای دهیاری هستند گفت : 25 درصد روستاهای کشور طرح هادی دارند و باید برای بقیه روستاها هم این طرح تهیه شود .
 تابش فر افزود : بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی امسال 10 درصد درآمد حاصل از فروش سوخت لیتری 400 تومان به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاریهای کشور اختصاص می یابد .
وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال 91 حدود300 میلیارد تومان اعتبار به شهرداریها و دهیاریهای کشور اختصاص داده شد گفت : از ابتدای امسال تا کنون فقط 23 درصد اعتبارات پیش بینی شده اختصاص یافته است و با بهبود اوضاع اقتصادی کشور اعتبارات بیشتری در اختیار شهرداران و دهیاران قرار خواهد گرفت .
قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین از تصویب طرح جامع ترافیک همدان خبر داد و افزود:طرح ایجاد قطار شهری در همدان در دستور کار قرار دارد اما با توجه به شرایط خاص این شهر به لحاظ وجود اماکن تاریخی این طرح به مطالعات دقیق تری نیاز دارد.
خسرو سامری معاون عمرانی استاندار هم با بیان اینکه از یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت استان یک میلیون و 50 هزار نفر در شهرها و بقیه در روستاها ساکن هستند گفت : از 680 روستای دارای دهیاری در استان 656 دهیاری فعال است که بیش از 88 درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش دارد .
شهردار همدان هم گفت : قرار داد و تفاهم نامه ایجاد قطار شهری در همدان تنظیم شده است و با تصویب طرح جامع ترافیک این شهر اجرای آن را آغاز می کنیم./ب
برچسب ها: هادی ، طرح ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.