مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: 15 میلیارد ریال برای ساماندهی کاروانسرای مشیر برازجان نیاز است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  غلامحسین زارعی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مشکلات میراث فرهنگی شهرستان دشتستان اظهار داشت: ساماندهی وضعیت کاروان‌سرای مشیر برازجان از پروژه‌های مهمی است که در حوزه میراث فرهنگی به آن نیازمند هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 14 میلیارد و 400 میلیون ریال به پروژه سامان‌دهی کاروانسرای مشیر برازجان اختصاص یافته است و از این طریق اقدامات ارزشمندی در ارتباط با این بنای تاریخی صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه سامان‌دهی این کاروانسرا، افزود: بر اساس مطالعات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اتمام پروژه سامان‌دهی کاروانسرای مشیر برازجان به اعتبارات 15 میلیارد ریالی احتیاج داریم.

زارعی بیان داشت: محوطه‌سازی بیرونی کاروانسرای مشیر از موضوعاتی است که مدیریت شهری برازجان تاکید خاصی به آن دارد و برای تحقق این امر نیازمند تخصیص 200 میلیون تومانی اعتبارات هستیم.

وی اضافه کرد: در فضای شش هزار و 500 متر مربعی این بنا شاهد احداث موزه و بازارچه صنایع دستی خواهیم بود که موزه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و در آینده نزدیک بازارچه صنایع دستی نیز احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: در سال‌های 89 و 90 اعتبارات 115 و 100 میلیون تومانی به این پروژه تاریخی اختصاص یافته است.

زارعی متذکر شد: انتظار داریم استانداری اعتبارات پروژه سامان‌دهی کاروانسرای مشیر برازجان را از 500 میلیون تومان به 750 میلیون تومان افزایش دهد و با جذب اعتبار 250 میلیون تومانی از محل اعتبارات ملی سامان‌دهی این بنای تاریخی را به شکل اساسی انجام دهیم.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه از اولویت‌های میراث فرهنگی در دشتستان است و با تمام توان در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.