سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان گفت: با توجه به اعتقاد و اعتمادی که به فرنگی کاران جوانان دارم موفقیت در مسابقات جهانی دور از دسترس نخواهد بود.

فرهاد اسماعیل نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: علی رغم تمام مشکلاتی که بر سر راه کشتی گیران و کادر فنی وجود داشت با همه وجود کار کردیم به همین دلیل مطمئن باشید نتیجه لازم را در مسابقات جهانی کسب خواهیم کرد البته شاید با وجود کمبودهایی که داشتیم اگر تیم ششم جهان هم شود جامعه کشتی به من خرده نگیرند اما اعتقاد دارم توانایی قرار گرفتن روی یکی از سکوهای قهرمانی را داریم.

وی با اشاره به این که توقعات از کشتی فرنگی بالا رفته است ادامه داد: درست تیم کشتی فرنگی ایران در بازی های المپیک 2012 لندن با کسب 3 مدال طلا قهرمان شد اما هم اکنون شرایط خیلی متفاوت است چرا که با رفتن محمد بنا و حواشی که بعد از آن بوجود آمد و همچنین مشکلات مالی در فدراسیون، کشتی فرنگی نمی توانست وضعیت آرامی را دنبال کند از همین رو نتیجه گرفتن در مسابقات پیش رو کار آسانی نخواهد بود.

اساعیل نژاد تصریح کرد: با توجه به این که تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی عناوین دوم و سومی را براحتی کسب نموده در این دوره از رقابتها نیز سعی خواهیم داشت حداقل از عنوان های گذشته دفاع کنیم.

وی درباره لغو تورنمت های مختلف اظهار داشت: به طور حتم عدم حضور فرنگی کاران جوان در تورنمنت های برون مرزی به ما ضربه خواهد زد شما در در نظر بگیرد برای مسابقات آسیایی با توجه به تغییر قوانین درخواست حضور در 3 تورنمت را داشتیم که هیچکدام محقق نشد وتیم با 5 مدال دوم شد در صورتی که اگر بچه ها میدان خارجی می دیدند نه تنها قهرمان می شدیم بلکه تاکنون ترکیب نهایی تیم برای مسابقات جهانی نیز مشخص شده بود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی گفت:با توجه به این که فرنگی کاران جوان در 3 وزن 50،60 و 120 کیلوگرم در مسابقات آسیایی تایلند عملکرد قابل قبولی نداشتند مجبور شدیم در این اوزان رقابت انتخابی برگزار کنیم، فقط در وزن 74 کیلوگرم پیام بویری با توجه به موفقیتهایی که در مسابقات آسیایی وجهانی داشته و از آنجا که به دلیل تصادف به رقابتهای قهرمانی آسیا نرسید این فرصت را برای او فراهم آوردیم و با یک رقابت دورن اردویی تکلیف این وزن نیز مشخص خواهد شد.

وی در ادامه با به این که هنوز مشکلات اساسی ما برطرف نشده عنوان کرد:ما برای مربیان و کشتی گیران باید ایجاد انگیزه کنیم اما متاسفانه از روز 14 اسفندماه که قبول مسئولیت کردم تا کنون هیچکدام از اعضای کادر فنی حقوقی از فدراسیون دریافت نکرده اند وحتی هزینه ایاب و ذهاب حضور در اردوها را نیز خودشان پرداخت نموده اند .

اسماعیل نژاد اضافه کرد: لغو تورنمتهای بین المللی به کنار ما حتی هنوز نتوانستیم یک برنامه تفریحی برای کشتی گیران در نظر بگیریم که امیدورام با توجه به این که گفته می شود از سوی وزارت ورزش بودجه ای به فدراسیون تزریق شده مشکلات ما نیز که ماه های زیادی است با آن درگیر هستیم تا قبل از رقابتهای جهانی برطرف شود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان خاطرنشان کرد: آخرین مرحله اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی از روز 11 مرداد ماه شروع خواهد شد در این اردو سعی خواهیم داشت بچه ها را به آمادگی بالای 80 درصد برسانیم اما نیاز به حمایت وتوجه بیشتری داریم و در نهایت با زهم عرض می کنم در این رقابتها با همه توان از حیثیت و اعتبار کشتی فرنگی ایران دفاع خواهیم کرد.

رقابتهای کشتی فرنگی جوانان جهان روزهای 23 تا 26 مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار