برکناری محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر باعث شعله ورشدن جنگ تبلیغاتی میان دو شبکه مهم عرب‌زبان، یعنی العربیه و الجزیره گردیده و این دو شبکه، صداقت و رفتار حرفه‌ای را به کلی رها کرده اند و آشکارا، دیدگاه تأمین‌کنندگان مالی خود را بازتاب می دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم؛ پس از وقایع اخیر مصر، در حالی که الجزیره تصمیم ارتش مصر برای برکناری مرسی را "کودتا" می داند العربیه از مداخله ارتش استقبال نموده و نام آن را انقلاب دوم نهاده است.
 
اختلاف این دو شبکه در ابتدای بهار عربی در سال 2011 آغاز شد و هر یک کوشید مواضع رسمی قطر و عربستان در قبال رویدادهای شتابان منطقه به شکلی که خود می خواهد، بیان نماید.
 
عبدالله الشمری کارشناس روابط بین الملل در این باره به روزنامه مصری "الاقتصادیه" گفت: متاسفانه دو شبکه بیش از آنکه به فکر امور حرفه ای و اطلاع رسانی باشند، به دیدگاه تامین کنندگان مالی خود اهمیت می دهند.
 
وی افزود: العربیه و الجزیره مشروعیت و صداقت خود را در زمینه نقل رویدادهای مصر از دست داده اند و فقط کارشناسانی را دعوت می کنند که دیدگاه شبکه را بیان نمایند.
 
محمد الوافی کارشناس اطلاع رسانی عربی در دانشگاه سوربون پاریس هم در این باره اظهار داشت: دو طرف رویداد های مصر را به شکلی متفاوت ارائه می دهند، العربیه تظاهرات مخالفان در میان التحریر؛ و الجزیره تظاهرات موافقان مرسی در قاهره را نشان می دهد.
 
همچنین سعد العجمی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه کویت گفت: دو شبکه دو مسیر مغایر با یکدیگر را برای پوشش رویدادهای موجود برگزیده اند گرچه تظاهرات را نشان دادند اما تظاهرات را با رویکرد دلخواه خود بزرگتر از حجم طبیعی به تصویر کشیدند.
برچسب ها: مرسی ، مصر ، عربی ، شبکه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار