بزرگترين قرارداد صادرات گاز از ايران به عراق با حضور وزراي نفت ايران و برق عراق در بغداد امضا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بر اساس اين قرارداد ايران روزانه بيست و پنج ميليون متر مکعب گاز به عراق صادر مي کند.
رستم قاسمي وزير نفت ايران در اين مراسم با اشاره به اينکه قرار است اين ميزان گاز براي تامين سوخت مورد نياز نيروگاههاي برق بغداد و المنصوريه به کشور عراق صادر شود گفت: هم اکنون آخرين مراحل ساخت و راه اندازي خط لوله انتقال گاز به طول دويست و بيست و هفت کيلومتر در خاک ايران توسط پيمانکاران داخلي در حال انجام است.
جواد اوجي مديرعامل شرکت ملي گاز ايران هم با بيان اينکه خط لوله صادراتي به عراق در خاک ايران از خط لوله ششم سراسري انشعاب گرفته شده است افزود: اين خط لوله ظرفيت انتقال صد و ده ميليون متر مکعب گاز در روز را دارد که نيمي از آن براي تامين نياز داخلي و نيمي ديگر براي صادرات در نظر گرفته شده است.
وي افزود: با توجه به نزديک شدن فصل سرما و عدم افزايش توليد گاز در سالهاي اخير به ما وعده افزايش توليد از پنج فاز دوازده، پانزده، شانزده، هفده و هجده ميدان مشترک پارس جنوبي داده شده است.آقاي اوجي از امضاي دومين قرارداد صادرات گاز به عراق در آينده نزديک خبر داد .و گفت: اين قرارداد با هدف تامين گاز نيروگاه بصره امضا و بر اساس آن روزانه بيست ميليون متر مکعب گاز از اين خط لوله به عراق صادر خواهد شد.
به گفته اوجي از محل صادرات بيست و پنج ميليون متر مکعب گاز به عراق روزانه ده ميليون دلار و سالانه سيصد و هفت ميليارد دلار درآمد نصيب کشور خواهد شد.




برچسب ها: ایران ، بین الملل ، عراق ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار