روزنامه هاآرتص صبح امروز در پايگاه اينترنتي خود يکي از دلايل موافقت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با ‌پذيرش آغاز مذاکرات سازش را هشدار و تهديد جان کري وزير امور خارجه آمريکا عليه اسرائيل دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي اردن، پترا،  اين روزنامه به نقل از مقام هاي آمريکايي و اسرائيلي حاضر در گفتگوهاي اخير بين جان کري و نتانياهو نوشت: در اين گفتگوها جان کري تهديد کرد اگر تل آويو همچنان به سياست شهرک سازي ادامه دهد و خود را از مذاکرات صلح کنار بکشد با يک حرکت بين المللي براي سلب مشروعيت از اسرائيل روبرو مي شود.
اين روزنامه نوشت : همچنين تصميم اخير اتحاديه اروپا براي پرهيز از تعامل با شهرک نشينان در اراضي اشغالي، موجب شد تا جان کري در فشار بر نتانياهو موفق باشد.
کري در اين ديدار به نتانياهو گفت: با تصميم اخير اروپا عليه اسرائيل مخالفم اما بايد گام هايي براي جلب رضايت اروپا برداشته شود و يکي از بهترين راهکارها در اين زمينه موافقت با آغاز مذاکرات است.
در ديدار اخير کري و نتانياهو درباره تصميم اخير اروپا گفتگو شد. نتانياهو اين تصميم را بر روند سياسي موثر خواند و در مقابل کري آن را پيامي دانست که نتانياهو بايد درک کند.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار