دانشجويان و شهروندان سوري مقيم روسيه و شماري از شهروندان روس با تجمع مقابل سفارت آمريکا در مسکو به اقدامات اين کشور و ديگر کشورهاي اروپايي و حوزه خليج فارس عليه سوريه اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، در چارچوب فعاليت هاي جهاني حمايت از سوريه، شاخه اتحاديه دانشجويان سوريه در روسيه با هماهنگي اقليت سوري هاي مقيم روسيه و سازمان روسي مخالف جهاني سازي، تجمع اعتراض آميزي در مقابل سفارت آمريکا در مسکو برگزار کردند. 
فهد کم نقش گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره که با پخش تصاويري از شرکت کنندگان در تجمع همراه بود گفت: اين تجمع با هدف اعتراض به اقدامات آمريکا و برخي کشورهاي اروپا و نيز اسرائيل و ترکيه و همچنين شيخ نشين هاي حوزه  خليج فارس عليه دولت و ملت سوريه و حمايت آنها از تروريست ها و تندروها در سوريه برگزار شد. 
در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در اين تجمع که پرچم سوريه و تصاويري از بشار اسد رئيس جمهور اين کشور را با خود حمل مي کردند شعارهايي با عنوان دست از سر سوريه برداريد ، آمريکا جلاد جهان است سر دادند و اعتماد خود را به مقاومت و پايداري مردم سوريه و نيروهاي مسلح اين کشور در مقابل تروريست ها و حاميان آنها اعلام کردند. 
يکي از شهروندان روس شرکت کننده در اين تجمع گفت: من حوادث سوريه را دنبال مي کنم. ما اقدامات آمريکا، اروپا، ترکيه، عربستان سعودي و قطر عليه ملت سوريه را محکوم مي کنيم. ورود تندروها و تروريست ها به سوريه براي کشور ما نيز خطرناک است. 
نماينده اقليت آذربايجاني هاي مقيم مسکو نيز در سخناني گفت: به اينجا آمده ايم تا مخالفت خود را با رفتارهاي آمريکا اعلام و اين کشور را محکوم کنيم. اگر دموکراسي آمريکايي اين است که با خونريزي و کشتار مردم همراه است ما اين دموکراسي را محکوم مي کنيم. 
يک دانشجوي سوري شرکت کننده در تجمع نيز در حالي که تصوير بشار اسد را در دست داشت تاکيد کرد از همين جا به ارتش قهرمان سوريه و شهداي اين کشور که همه چيز خود را فداي کشور کردند درود مي فرستيم و به آنها قول مي دهيم سربازان وفاداري براي کشور باشيم و هر کاري مي توانيم براي پيروزي سوريه انجام دهيم. 
يک شهروند روس نيز گفت: در مقابل سفارت آمريکا تجمع کرده ايم تا مخالفت شديد خود را با سياست هاي آمريکا عليه سوريه اعلام کنيم. ما اطمينان داريم که سوريه دژ محکمي در برابر حرکت تروريسم بين المللي به سمت ديگر کشورهاي منطقه خواهد بود. 








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار