افراد روزه دار برای داشتن فعالیت مفید مغزی در ماه مبارک رمضان باید رژیم غذایی صحیح حاوی ویتامین ث، گوشت سفید و مواد ریز مغذی استفاده کند.

معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران بر ضرورت تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: افراد در ماه مبارک رمضان باید از رژیم غذایی حاوی مایعات فراوان به ویژه آب و چای کمرنگ استفاده کنند.

همچنین استفاده از آبمیوه های حاوی ویتامین ث باید در رژیم غذایی افراد روزه دار گنجانده شود چرا که ویتامین ث موجب بهبود عملکرد عروقی و خون سازی به مغز می شود.

وی افزود: به دلیل کاهش مواد معدنی بدن افراد روزه دار باید از سبزیجات و میوه به مقدار فراوان استفاده کرده و در هر وعده سحر و افطار یک سیب با پوست مصرف کنند.

صالحی با بیان اینکه استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای بادی از سوی روزه داران گرفته شود افزود: استفاده از گوشت مفید و ماهی و مواد ریز مغذی به ویژه در وعده سحری نباید فراموش شود.

وی یادآور شد: افراد روزه دار برای داشتن فعالیت مفید مغزی باید از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده کرده و در طول روز به اندازه کافی استراحت کنند./ع2
برچسب ها: مغز ، روزه ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.