به منظور تقویت و توسعه زیرساختهای فرهنگ اصیل اسلامی بیش از 74 مسجد در شمال تهران با انجام عملیات عمرانی ساماندهی می شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  محسن جلالی معاون امور اجتماعی و فرهنگی  شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مساجد به عنوان نهاد عبادت و مرکز تجمع مسلمین مطرح و شناخته       می شوند و مهمترین و اثر بخش ترین دانشگاه‌ برای تربیت افراد برای اسلام و انقلاب است و همه محلات شهر تهران باید از این نعمت بهره مند شوند.
 
جلالی بهسازی ساختمان مساجد، امامزاده ها و حسینیه را از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی منطقه دانست و گفت: ‌ امسال 74 مسجد در لیست بهسازی قرار دارند که برخی از آنها به علت فرسوده بودن ساختمان، نیازمند نوسازی وتجدید بنا هستند.
 
وی با اشاره به تخصیص 12 میلیارد ریال اعتبار برای عمران مراکز مذهبی منطقه اظهار داشت: نیازمندیهای این مراکز از طریق هیات امنا به امور رسیدگی به مساجد منطقه یک اطلاع داده می شود و این معاونت بودجه مورد نیاز را طبق اولویت ها در اختیار  درخواست کنندگان قرار می دهد تا در خصوص تعمیرات داخلی،آسفالت، ایزوگام و ... اقدامات لازم را انجام دهند .
 
جلالی در خصوص ساخت مساجد جدید خاطر نشان ساخت : در سال گذشته با انجام بازدید میدانی نیازمندی محلات و محدوده‌های فاقد مسجد در منطقه یک تهران شناسایی و ساخت سه مسجد جدید در دستور کار مدیریت شهری منطقه یک قرار گرفت.
 
وی افزود: این مساجد شامل مسجد امام خمینی (ره) در ازگل ، مسجد حضرت قاسم(ع) در خیابان مقدس اردبیلی و مسجد حضرت امام علی (ع) در شهرک لاله در منطقه یک بوده است که در مراحل پایانی قرار دارند.
 
به گفته وی تا کنون برای 5 مسجد حضرت فاطمه زهرا(ع) در بلوار ارتش، حضرت امام سجاد(ع) در نیاوران ، مسجد جوزستان در دزاشیب و مسجد حضرت امام جعفر صادق (ع) در اقدسیه ماذنه نصب شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار