وقتی تیم ملی والیبال کشورمان به مسابقات لیگ جهانی 2013 راه یافت، همگان از این اتفاق به عنوان ورود والیبال کشورمان به بازار بزرگ جهانی یاد کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران یکی از محسنات لیگ جهانی این است که به تیم های شرکت کننده (برنده یا بازنده) مبلغی از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تعلق می گیرد.

طبق قانون مسابقات سال جاری قرار است به تیم های برنده با هر امتیازی در هر بازی 10 هزار دلار و به تیم های بازنده پنج هزار دلار تعلق گیرد.

در سنوات گذشته اين مبالغ نقدی پس از پایان مسابقات از سوی ناظر فدراسیون جهانی حاضر در محل مسابقات پرداخت می شد اما از سال جاری این نوع پرداخت تغییر کرده و پس از پایان مسابقات لیگ جهانی تمامی مطالبات از سوی مسئولان فدراسیون جهانی محاسبه و به تیم ها پرداخت می شود.

تیم ملی والیبال کشورمان از 10 بازی که در مسابقات لیگ جهانی 2013 انجام داد 5 برد و پنج باخت را در کارنامه اش به ثبت رساند.

امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی در خصوص عواید والیبال ایران از حضور در لیگ جهانی اظهار داشت: مجموع برد و باختهای تیم ایران در مسابقات لیگ جهانی طبق محاسبات 75 هزار دلار می شود. قرار است به خاطر رنکینگ ایران در لیگ جهانی هم مبلغی حدود 100 هزار دلار به ایران تعلق گیرد.

وی گفت: این مبلغ در حال حاضر علی الحساب برای والیبال ایران در نظر گرفته شده است، چون ما در برخی سفرها 2 تا سه بازیکن اضافه داشتیم و یا با تغییر مسیر بلیط ها را تهیه کردیم. احتمال می رود که این مبلغ دستخوش تغییراتی شود.
این امر بستگی به حساب و کتابهای مسئولان فدراسیون جهانی دارد.

سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه در خصوص ضمانت نامه ای که از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون جهانی ارائه شده بود، گفت: مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی ضمانت نامه ای پخش مستقیم دیدارهایی که در تهران برگزار می شد را تقبل کرد.

حال که این مسابقات در بهترین شرایط با میزبانی تهران و پخش تلویزیونی همراه بود ضمانت نامه ارائه شده از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را فدراسیون جهانی مسترد می گرداند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار