رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک گفت: از 117 اثر تاریخی شناخته شده در این شهرستان، تعداد 67 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسین سرگزی اظهار داشت: اکثر این آثار شامل ابنیه تاریخی و قلعه‌های قدیمی هستند که تا کنون هیچ‌گونه کاوش باستان‌شناسی در این بناها انجام نشده است.

وی صنایع دستی اصلی کنارک را شامل معرق صدف، حجم‌کاری چوب، سوزن‌دوزی و سیکه‌دوزی عنوان کرد و افزود: برای ترویج این صنایع بیش از چندین دوره‌ آموزشی برای علاقه‌مندان برگزار شده که کارآموزان کارنامه مهارت‌های فنی دریافت کرده‌اند.

وی ظرفیت‌های گردشگری را در این شهرستان را عالی توصیف کرد و بیان داشت: در زمینه صنعت گردشگری اقداماتی از قبیل احداث سینمای روباز، آمفی‌تئاتر، آلاچیق ساحلی و محیط ورزش‌های دریایی انجام شده است.

سرگزی ادامه داد: مراحل ساخت مجموعه تفریحی «دِرِک» در ساحل دریای عمان در زمینی به وسعت دو هکتار و با اعتبار یک میلیارد ریال در حال تمام است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک گفت: از مجموع 20 هکتار وسعت مجتمع گردشگری «گِل‌افشان»، دو هکتار آن به آلاچیق، سوئیت و رستوران اختصاص داده شده است./س

برچسب ها: ثبت ، آثار ، تاریخی ، کنارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.