رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مجوز فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر قاسمی افزود: این موافقت طی نامه رسمی وزیر بهداشت به جهاددانشگاهی اردبیل ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: یکی از راه های افزایش میزان تولید منطقه ای و جذب سرمایه تقویت و حمایت از مراکز رشد است که در جهت پویایی، بالندگی و رشد شرکت های کوچک موثر بوده و در اقتصاد دانایی محور از نقش انکار ناپذیری برخوردار است.

قاسمی ادامه داد: این مراکز فضا و محیطی امن و متکی بر علم و فناوری در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا با بهره مندی از مزایای هم افزایی علمی و مادی با تعامل و هم اندیشی و مشاوره های لازم، موفقیت های خود را افزایش دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: بهره برداری علمی از ظرفیت های منطقه در قالب مراکز رشد و با کمک فناوری های نوین می تواند در کاهش معضل بیکاری تاثیر گذاشته و کار و تلاش را پراکنده سازد.

قاسمی گفت: وجود اقلیم های مختلف در استان اردبیل و تنوع بیش از 350 گونه گیاه دارویی موقعیت منحصری است که باید از آن استفاده مطلوبی به عمل آید .

وی افزود: ظرفیت بالای استان اردبیل در کشاورزی آن را به محور اصلی توسعه مبدل ساخته است به طوری که در زمینه گیاهان دارویی نیز جزو پنج استان اول کشور می باشد.

قاسمی بیان کرد: از مدت ها قبل جهاددانشگاهی اردبیل با همین هدف مقدمات تاسیس مرکز رشد گیاهان دارویی را فراهم آورد که راه اندازی مزرعه تحقیقاتی در مغان مهمترین گام بود و ضرورت ایجاب می نماید تا یک وحدت رویه استانی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در ادامه با ارائه تعریفی از مرکز رشد، گفت: اینگونه مراکز تحت مدیریت متخصصین حرفه ای با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه هایی جدید توسط کارآفرینانی که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده اند ، پشتیبانی می کند/س.




برچسب ها: اردبیل ، جهاد ، دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.