رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: صبر دارای انواعی است که در قرآن به آن‌ها اشاره شده اما یک نوع از آن‌ها بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آن هم مربوط به صبر در عبادات به ویژه نماز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شنبه شب در دهمین جلسه درس اخلاق رمضان که در حسینیه امام خمینی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با اشاره به تاکیدات قرآن مجید مبنی بر صبر خطاب به حضرت محمد(ص) اظهار کرد: این تاکیدات نشان می‌دهد حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) چه مسئولیت عظیمی بر دوش داشته‌اند.

وی افزود: یکی دیگر از درس‌هایی که از این دسته آیات می‌گیریم این است که اندیشه توحیدی آدمی تقویت می‌شود زیرا در می‌یابد که حتی کامل‌ترین انسان روی زمین هم محتاج خداوند است و اتفاقا هرچه در زندگی پیش می‌رود نیازش به پروردگار عالم بیشتر شده و در نهایت به مقام نیاز کامل می‌رسد تا جایی که برای خویشتن اصالتی در نظر نمی‌گیرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه قرآن پیامبر اکرم(ص) را به صبر در مواقع بروز مشکلات دعوت و امر می‌کند خاطرنشان کرد: از دیگر مواقعی که صبر بر پیامبر لازم شده در مقابل توهین‌ها و ناسزاهای دشمنان است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: الگو قرار دادن دیگر پیامبران نشان از بالاتر بودن مقامشان نسبت به حضرت محمد(ص) نیست و بلکه اموری مانند صلوات بر پیامبر و آل او موجب ارتقای جایگاه و مقامشان نیز می‌شود./س

برچسب ها: قم ، صبر ، اقامه ، نماز ، تاکید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.