رکابزن تیم‎ملی از وضعیت موجود در باشگاه‎های دوچرخه سواری کشور، انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان اي باشگاه خبرنگاران ، علی ترابی  با اشاره به اینکه برای هر باشگاهی که رکاب زده از آن طلب دارد، خاطرنشان کرد: سال 89 با تیم آساک قرارداد بستم که پولی ندادند، چند ملیپوش دیگر هم عضو آن تیم بودند و با اینکه وکیل گرفتیم اما هیچ فایدهای نداشت.

وی یادآور شد: فدراسیون با حمایتهایی که از آن تیم میکرد به ما گفتند قرارداد ببندید و پولتان را فدراسیون میدهد. آساک بعد از آن سال دیگر تیمداری نکرد و فدراسیون هم پول ما را نداد.

ترابی ادامه داد: سال 90 با صنعت مس کرمان قرارداد بستم که در طول فصل پولی ندادند و گفتند باید 50 درصد کم کنید که قبول کردیم و در ادامه اعلام کردند چون فصل بعد هم از مس جدا شدهاید باید 20 درصد دیگر هم از قراردادها کم شود.

این رکابزن لرستانی با اشاره به اینکه در مجموع 70 درصد تخفیف دادیم، افزود: گفتند باید قراردادی را امضا کنید که پولتان را گرفتهاید تا حق و حقوقتان را بدهیم و ما هم این کار را انجام دادیم و در آن برگه قید شده بود حق شکایت نداریم. با عوض شدن مدیرعامل صنعت مس، مدیر جدید میگفت، قراردادهای قبلی ربطی به من ندارد و پول نمیدهیم، انگار میخواهند صدقه بدهند.

وی با بیان اینکه فصل گذشته با پیکان قرارداد بستم، اضافه کرد: این تیم هم فقط 30 درصد از مبلغ قرارداد را پرداخت کرده و با اینکه یک سال گذشته اما هنوز تسویه نکردهاند. مشکلات تیمهای دوچرخهسواری به حدی زیاد است که الان دانشگاه آزاد و پیکان تیمداری نمیکنند.

ترابی با اشاره به سقف قرارداد در لیگ، گفت: فکر کنم سال گذشته بهترین رکابزن کشور، 30 میلیون تومان قرارداد بست که نمیدانم تسویه کرده یا نه! با اینکه برخی ورزشکاران میلیاردی پول میگیرند، تیمها قراردادهای 10 میلیونی ما را نمیدهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر تیمها در حال حاضر فقط دوچرخهسواران بومی جذب میکنند، به پتانسیل بالای رکابزنان لرستانی اشاره کرد و ادامه داد: واقعاً در استان رکابزنان خوبی داریم که همیشه در مسابقات کشوری مقام کسب میکنند و لرستان از قطبهای دوچرخه سواری کشور بهحساب میآید اما چون اسپانسر نداریم نمیتوانیم در لیگ شرکت کنیم.

این رکابزن لرستانی در پایان اظهار کرد: دوچرخهسواری ورزشی هزینهبر بوده و الان حداقل دوچرخهای که به درد مسابقه بخورد قیمتش 3 میلیون تومان است. در لرستان کارخانههای زیادی وجود دارد که در بحث ورزش هزینه نمیکنند و بخش خصوصی هم در این خصوص کاری نمیکند که همین نداشتن اسپانسر سبب شده، ورزشکاران این استان تلف شوند./ج1

برچسب ها: رکابزن ، مس ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.