مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران با حضور وزير کشور افتتاح شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور،  مصطفی محمدنجار وزير کشور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که به منظور افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران برگزار شد، با اشاره به این که کشورهای دنیا کمتر برای مبارزه با عرضه و تقاضای مواد مخدر هزینه می‌کنند، گفت: کاری که در مازندران با این کیفیت صورت گرفته، در کشور بی نظیر است.
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور برای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: باید همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با این پدیده شوم به میدان بیایند.
 
وی ادامه داد: با ورود استانداران و فرمانداران به امر مبارزه با مواد مخدر، حرکت بزرگی آغاز شده و اقدامات مناسب و مطلوبی در این حوزه صورت گرفته است.
 
وزیر کشور به تدوین نقشه جامع مبارزه با مواد مخدر در ستاد کشور اشاره کرد و عنوان داشت: تصویب قانون مبارزه با شیشه و مواد صنعتی، ایجاد مراکز ماده 15 و 16 در بخش درمان، بسیج ظرفیت‌های درمانی کشور، فعال کردن حوزه‌های روان درمانی و مباحث فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه، نخبگان و رسانه ملی و ... از جمله این اقدامات مهم بوده است.
 
محمدنجار در ادامه خاطرنشان کرد: باید در راستای استانداردسازی مراکز درمانی و ترک اعتیاد و ایجاد رویکردهای تربیتی دراین مراکز اهتمام بیشتری صورت گیرد، تا افراد آسیب دیده ضمن بازپروری با سلامت کامل تن و روان به آغوش جامعه باز گردند.
 
وزیر کشور اظهار داشت: تاکنون در کشور 18 مرکز مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری رسید که این مرکز ظرفیت بین‌المللی را دارا است.
 
وی در ادامه با اعلام اینکه بیش از 46 درصد جرایم در کشور به صورت مستقیم و 25 درصد نیز به صورت غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند، بیان داشت: برای کاهش جرایم در کشور باید از مبارزه با مواد مخدر آغاز کرد.
 
محمدنجار گفت: در دولت‌های نهم و دهم 18 اردوگاه معتادان احداث شده، 5 درصد از سهمیه اشتغال و بخشی از سهمیه مسکن و بیمه به معتادان بهبود یافته اختصاص داشته، اتاق فکر عالمانه با حضور نخبگان و متخصصان امر انجام شد.
 
وزیر کشور در پایان با اشاره به این که ریشه‌کنی مواد مخدر و مبارزه همه‌جانبه با آن نیازمند عزم ملی است، یاد آور شد: باید آگاه‌سازی لازم از طریق کار فرهنگی به ویژه تبلیغ از منابر وعظ، تریبون‌های جمعه، رسانه‌ها و رسانه ملی در راستای مبارزه با عرضه و تقاضای مواد مخدر صورت گیرد.
 
در این روز با حضور وزیر کشور، استاندار، معاونین سیاسی امنیتی و امور عمرانی استاندار، برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برخی مدیران کل ستادی استانداری، بعضی فرمانداران استان، برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و بعضی مسوولین کشوری، استانی و محلی، مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران افتتاح شد.
 
گفتنی است مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی معتادان مازندران در مساحتی بالغ بر 17 هکتار به متراژ 7000 متر مربع بنا شده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار