رئیس انجمن دارو سازان کرمانشاه گفت: سازمان امور مالیاتی با وضع مالیات های سنگین داروخانه های استان را به تعطیلی می کشاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکترامید عبدی با اشاره به ایجاد اشتغال هزار و 500 نفر بصورت مستقیم وبدون اتکاء و بهره مندی از تسهیلات و یا تحمیل بار مالی به دولت توسط داروسازان استان، اظهار داشت:برای ادامه  فعالیت خدمتگزاری به مردم داروسازان استان ناچار به اخذ وام هایی با چندین برابر سود دارو از بانکها گشته و با برگشت مکرر چک های دارویی و بلوکه شدن سرمایه خود در نزد سازمانهای بیمه گر، همچنان همراهی و همکاری خود را با این سازمان ها به منظور رفاه حال بیماران تداوم بخشیده اند.

وی گفت: علی رغم این مشکلات، متاسفانه سازمان امور مالیاتی استان کرمانشاه و برخی از مسئولان آن بدون توجه و آشنایی با مشکلات صنفی این قشر، با رویکردی غیر منصفانه و دور از شعار عدالت محوری خود نسبت به جامعه داروسازی در مقایسه با سایر استانهای کشور و صنوف دیگر اقدام به محاسبه و اخذ مالیاتهای چندین برابر روال معمول کشوری از داروخانه های استان کرمانشاه می نمایند.

عبدی افزود: این شرایط به گونه ای است که این اقدام متولیان امور مالیاتی، داروخانه ها را به سمت ورشکستگی، ایجاد بی انگیزگی و نیزمحروم نمودن مردم از خدمات دارویی داروخانه که آخرین زنجیره تکمیل کننده درمان بیماران می باشد کشانده و در نهایت آنها را به سمت تعطیلی و اخراج پرسنل سوق می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه داروسازان یکی از قابل دسترس ترین حلقه های درمانی به مردم می باشند، از مسئولین خواست تا به طور جد به درخواست های منطقی این قشر فرهیخته و تحصیل کرده جامه عمل بپوشانند.

عبدی همچنین از مسئولین خواست تا ضمن ایجاد تغییراتی در نگرش و دیدگاه مسئولین مالیاتی استان، نسبت به این صنف خاص و سازمان نظام پزشکی، اقدامات عملی و اجرایی درجهت تعدیل، اصلاح و همسان سازی مالیات داروخانه های استان با سایر استان های کشور در نحوه ی محاسبه و اخذ آن صورت دهند تا بار دیگر امکان افتخار آفرینی و کسب رتبه اول اخذ مالیات از استان های محروم و جنگ زده به قیمت فرار سرمایه گذاران و محرومیت مردم از خدمات دارویی فراهم نشود./ب



برچسب ها: کرمانشاه ، دارو ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.