نمايندگان با دو فوريت و يک فوريت طرحي که براساس آن بنياد مسکن متولي اصلي مباحث هزينه‌اي و درماني همه جانبازان و ايثارگران شاغل و غيرشاغل مي‌شد مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان در جلسه علني امروز (يک‌شنبه 30 تير) با يک فوريت و دو فوريت طرح اصلاح بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم و الحاق يک تبصره به آن مخالفت کردند.

براساس اين گزارش بند ب ماده مذکور تصريح مي‌کند: تامين صددرصد هزينه درماني ايثارگران شاغل و افراد تحت تکلف آنان برعهده دستگاه اجرايي مربوطه و هزينه درماني ايثارگران غيرشاغل و افراد تحت تکلف آنان برعهده بنياد شهيد و امور ايثارگران است.

حجت‌الاسلام سيد محمد مهدي موسوي‌نژاد که طراح اين طرح بود در دفاع از آن گفت: پيش از اين بنياد شهيد و امور ايثارگران تنها مرکز متولي مباحث ديني و درماني ايثارگران و جانبازان بوده بنابراين به موضوع آشنا بوده و خدمات رساني بهتري داشت.

وي افزود: در برخي از دستگاه‌ها که ايثارگران در آن شاغل هستند به موضوع جانبازي مسئولان آگاهي کافي نداشته و خدمات رساني خوب انجام نمي‌شود.

موسوي‌نژاد خاطر نشان کرد: بنابراين تقاضا مي‌کنيم نمايندگان موافقت کنند تا بنياد شهيد و امور ايثارگران متولي مباحث هزينه‌اي و درماني جانبازان و ايثارگران باشد.

در ادامه غلامرضا کاتب به عنوان مخالف اين طرح گفت: طرح مذکور بار مالي داشته از طرفي در قانون بودجه سال 1392 به اين موضوع اشاره شده و اجازه بدهيم طبق همان روال گام برداريم.

جعفر قادري به عنوان موافق بعدي اين طرح تصريح کرد: طرح مذکور هيچ گونه بار مالي نداشته و صرفا متولي مباحث هزينه‌اي و درماني جانبازان و ايثارگران را مشخص مي‌کند.

محمدرضا پورابراهيمي به عنوان مخالف بعدي اين طرح تصريح کرد: در صورتي که طرح مذکور تصويب شود بخش زيادي از خدمات به جانبازاني که در نهادهايي مثل سپاه و بسيج هستند اشغال خواهد شد.

وي گفت: طرح مذکور بار مالي داشته است.

در ادامه ايرج نديمي به عنوان موافق آخر طرح مذکور تصريح کرد: اين طرح صرفا متولي مباحث هزينه‌اي و درماني ايثارگران را مشخص مي‌کند و هيچ گونه بار مالي ندارد.

سرانجام دو فوريت طرح مذکور به راي گذاشته شد و نمايندگان با 110 راي موافق،‌48 راي مخالف و 20 راي ممتنع از مجموع 231 نماينده با تصويب آن موافقت نکردند و يک فوريت آن نيز با 119 راي موافق، 20 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 222 نماينده حاضر تصويب نشد تا به صورت عادي در دستور کار مجلس قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نمایندگان ، طرح ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار