وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با همکاری همه نهادهای فرهنگی کشور اقدامات رسانه های غربی بی اثر شده و جوانان جذب شبکه های ماهواره ای نخواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،"سیدمحمد حسینی" شامگاه شنبه در نشست و ضیافت افطاربا مدیران سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم به منظور قدردانی از عملکرد سازمان صداوسیما در بازتاب اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته برگزار شده است.به امید اینکه توفیقات این رسانه در آینده تداوم داشته باشد. 

وی بعد فرهنگی صداوسیما را پررنگ تر از سایر بخش ها دانست و افزود: پاسخگویی به سلایق مختلف و انتظارت اقشار مختلف جامعه کار ساده ای نیست که این موضوع بر دشواری مسوولیت متولیان این عرصه می افزاید. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه های متنوع این سازمان در روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: به کمک فعالیت های صداوسیما بود که نقشه دشمنان و رادیو و تلویزیون های بیگانه بی نتیجه ماند و خواسته مقام معظم رهبری که همانا خلق حماسه سیاسی و مشارکت فعال مردم بود، تحقق یافت. 

حسینی خاطرنشان کرد:رسانه های بیگانه تلاش کردند با ایجاد ناامیدی و دلسردی در میان اقشار جامعه،آنها را از صندوق های رای دور کنند که در این زمینه برخی افراد جداشده از نظام نیز با تحریم انتخابات با این رسانه های غربی همراهی کردند. در نهایت این انتخابات با شکوه و سربلندی ملت ایران برگزار شد. 

عضو کابینه دولت دهم نقش صداوسیما را در انتخابات بی بدیل توصیف کرد و افزود: البته سابقه فعالیت علیه نظام اسلامی از سوی رادیو و تلویزیون های خارجی در انتخابات سال ۸۸ نیز برهمگان مشخص شده بود. وقتی که بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی بی سی) در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اقدام به راه اندازی شبکه ای به زبان فارسی کرد، به خوبی ماهیت این رسانه ها را آشکار کرد. 

وی تصریح کرد که در کنار این تلویزیون ها، برخی شبکه های به ظاهر تفریحی و سرگرمی نیز در چند سال اخیر راه اندازی شده است که در واقع به صورت هوشمندانه به انتشار افکار و تبلیغات خود می پردازند و سعی می کنند آن را به مردم منتقل کنند، البته مردم ایران هوشیار هستند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه سرمایه گذاری کشورهای غربی در زمینه راه اندازی رسانه هایی از این دست، وظیفه و مسوولیت صداوسیما را مضاعف می کند، تاکید کرد:اگر چه آنها از هر ابزاری برای جذب مخاطب استفاده می کنند، اما صدا و سیمای ما بر اساس موازین و اعتقادات خود عمل می کند و پیام آن بر اساس فطرت انسانی بنا شده است. 

حسینی به پوشش فعالیت های وزارت ارشاد از سوی این رسانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن در تهران و چند شهر دیگر در حال برپایی است که به مدد حمایت های صداوسیما این رویداد قرآنی بازتاب دارد. ضمن اینکه این رسانه در تمام مناسبت های تکریم هنرمندان و اندیشمندان در همه برنامه های وزارت ارشاد حضور داشته است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان کرد که با فرهنگ سازی، برنامه ریزی و مشارکت همه نهادها و دستگاه های خدمت گزار می توان توطئه های دشمنان را نقش برآب کند. 

در ادامه این مراسم، رضا قربان نژاد مستند ساز تلویزیون به نمایندگی از سوی فیلم سازان، تهیه کنندگان و مستندسازان این رسانه با اهدای قرآنی نفیس از تلاش های وزارت ارشاد در زمینه فرهنگ و هنر تقدیر کرد. 

معاون امور هنری وزیر ارشاد، مدیر کل هنرهای نمایشی، معاون صدای سازمان صداوسیما و جمعی از مدیران و هنرمندان در این مراسم حضور داشتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار