فارس/

انجام موفقيت آميز آزمون هيدرو استاتيک خط لوله پالايشگاه فارس

آزمون هیدرو استاتیک خط لوله انتقال نفت خام گچساران _ پالایشگاه فارس با 175هزار مترمکعب آب با موفقیت به پايان رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس واحد مهندسی تعمیرات خط منطقه فارس گفت : این عملیات در مسیری به طول پنج کیلومتر و با هدف اطمینان از مقاومت سرجوش های لوله تعویضی در این مسیر انجام شده است.

یزدانی بیان کرد: عملیات تست هیدرو استاتیک پس از انجام پیگ رانی و مشخص شدن نقاط آسیب پذیر روی خطوط لوله انجام می شود تا بر اساس آن از مقاومت سرجوش های لوله تعویض شده اطمینان حاصل شود.

آزمون هیدرواستاتیک معیاری از طول عمر لوله ها و مقاومت لوله های پلیمری را در مقابل فشار داخلی ثابت در دمای مشخص تعیین می نماید.

رییس واحد مهندسی تعمیرات خط منطقه فارس افزود: در این عملیات مقاومت سرجوش های خط لوله انتقال نفت خام گچساران تا پالایشگاه شیراز به مدت 20 روز با فشار بالای آب آزمایش شد.

خط لوله انتقال نفت خام گچساران - پالایشگاه شیراز با بهره گیری از روش حفاری افقی جهت دار (HDD) از زیر بستر رودخانه چمگل در استان فارس عبور داده می شود.

خط لوله انتقال نفت خام گچساران به پالایشگاه شیراز به طول 225 کیلومتر و ظرفیت انتقال روزانه 60 هزار بشکه نفت خام، یکی از قدیمی ترین خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه فارس است.

این خط لوله از زمان ساخت در سال 1352 تاکنون نفت خام مورد نیاز پالایشگاه شیراز را تامین می کند ./س

برچسب ها: انجام ، لوله ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.