برای ایام ماه رمضان میوه ها و سبزیجات آبدار را بشناسید

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، طول این ماه حتما باید از رژیم هایی استفاده کنید که حاوی میوه ها و سبزیجات زیادی است،به عبارت دیگر بهتر است رژیم غذایی در این ماه به رژیم های گیاهخواری نزدیک تر شود.

بعضی از میوه ها و سبزیجات در مقایسه با دیگر مواد این گروه آب بیشتری دارد و به همین دلیل مصرف آنها در ماه رمضان بهتر خواهد بود.

میوه هایی مانند زردآلو،هلو،طالبی،توت فرنگی،خیار،هندوانه،سیب،موز و انگور رسیده که بهتر است سرد هم مصرف شود، از جمله این موارد است که تا حد زیادی می تواند در برابر تشنگی به روزه داران کمک کند.

بیش از 85 تا 95 درصد وزن این میوه ها از آب تشکیل شده و به دلیل این که فیبر دارد،آب آنها به تدریج در بدن آزاد خواهد شد و به همین دلیل به خوبی می تواند در برابر تشنگی به فرد کمک کند.

هویج،کرفس و نعنای تازه هم از سبزیجاتی است که برای رفع تشنگی موثر خواهد بود.

ادویه های گرم و خشک و غذاهای چرب موجب تشنگی بیشتر روزه داران در طول روزه داری خواهد شد و به همین دلیل بهتر است در این ایام خیلی مصرف نشود.

مصرف قندهای ساده مانند بستنی،زولبیا و بامیه هم تشنگی را تشدید می کند و نباید در سفره افطار و سحر قرار بگیرد.

برای نوجوانان بچه هایی که در سنین پایین روزه می گیرند،مصرف ژله بویژه همراه با تکه های میوه،مفید و مناسب خواهد بود.

مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای،بویژه اگر به مقدار زیاد مصرف شود نه تنها برای رفع تشنگی مفید نخواهد بود که حتی می تواند تشنگی را تشدید کند،چون این مواد مدر است و موجب دفع آب از بدن می شود.

شربت هایی که برای رفع تشنگی در این روزها موثر است،شربت خاکشیر و تخم شربتی ازجمله بهترین شربت ها برای رفع تشنگی است که البته بهتر است با لیموترش تازه،بیدمشک،گلاب و سکنجبین مصرف شود تا تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد

بهتر است هنگام سحر و افطار از غذاهایی استفاده کنید که موجب تشنگی بیشتر شما نشود و بتواند تشنگی تان را تا حد زیادی کنترل کند.

خورش های آلو،کرفس،هویج و کدو یا سیب گلاب خرد شده و نعنای تازه همراه با لیموترش خوراک هایی با این ترکیبات از گزینه های مناسبی است.

مصرف آب آلو برای رفع تشنگی موثر است و از طرف دیگر می تواند به افرادی که دچار یبوست هستند،کمک کند.

بهتر است به جای چای،آب آلو بنوشیدو خوب است به جای مصرف حلیم های چرب و آش های سنگین،مقداری سوپ سبزیجات همراه با لیموترش تازه مصرف کنید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.