عمليات ارتش سوريه در دمشق و ريف دمشق ، درعا ، حومه لاذقيه و حلب ادامه دارد و نيروهاي ارتش به افراد مسلح تلفات سنگيني وارد کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ از طرف ديگر مرکز حقوق بشر (مخالف مستقر در لندن) اعلام کرد جنگجويان کرد توانستند افراد مسلح جبهه النصره را از اطراف چندين روستا در استان حسکه در نزديکي مرز سوريه عقب برانند. علي بدوي گزارشگر المنار در گزارشي گفت : ارتش سوريه پس از حملات اخير افراد مسلح به حرم حضرت زينب (س) در حومه دمشق به محل تجمع آنها در منطقه حجيره نزديک اين حرم يورش بردند و يک کارگاه ساخت بمب را منهدم کردند و شماري از افراد مسلح را کشتند.

در محله قابون نيز پيشروي نيروهاي ارتش براي نابودي اعضاي گروههاي مسلحي که در بين ساختمانهاي مسکوني مستقر شده‌اند ادامه دارد.منابع نظامي به المنار گفتند : عمليات تا کنترل کامل بر اين محله و از بين بردن خطوط ارتباط افراد مسلح بين برزه و حرستا و جوبر ادامه خواهد داشت.نيروهاي ارتش تونل جديدي را کشف کردند که قابون و جوبر را در ريف دمشق به يکديگر متصل مي کند.

يک منبع نظامي گفت اين تونل به تعداد ديگري از تونلها در اين  منطقه راه دارد.ارتش سوريه حمله اعضاي يک گروه موسوم به لشکر اسلام را که در تلاش بودند از طريق مزارع عدرا به اتوبان بين المللي بين دمشق و حمص حمله کنند دفع و تلفات سنگيني به آنها وارد کرد.در درعا نيز يک منبع نظامي گفت ارتش دهها فرد مسلح عضو جبهه النصره را به هلاکت رساند و  مقرهاي آنها را در نوي ، محجه و مليحه غربي در حومه درعا منهدم کرد و کنترل شماري از ساختمانها در اطراف بيمارستان ملي در شهر درعا به دست گرفت.

در حومه لاذقيه نيز يک منبع نظامي گفت ارتش يک انبار حاوي موشک را در روستاي سکريه منهدم کرد و شماري از تروريستها را که برخي از آنها خارجي بودند در کنسبا و قساطل در جاده حلب به لاذقيه به هلاکت رساند.در حلب نيز خبرنگار المنار گفت نيروهاي ارتش در منطقه بستان الباشا پيشروي کردند و شماري از افراد مسلح در کارگاههاي ليرمون تسليم شدند زيرا به محاصره نيروهاي ارتش در آمدند و مهماتشان پايان يافت.

در حسکه واقع در شمال شرقي سوريه نيز درگيريها بين جنگجويان کرد و افراد مسلح وابسته به جبهه النصره ادامه  دارد.مرکز سوري حقوق بشر (مخالف مستقر در لندن ) اعلام کرد کردها پس از بيرون راندن اعضاي النصره از شهر مرزي عين الرأس در نزديکي ترکيه توانستند افراد مسلح النصره را از اطراف چند روستا عقب برانند.


برچسب ها: ارتش ، مصر ، پیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار