مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین انبار شمال غرب کشور، قابلیت ذخیره سازی ٦٦٠ میلیون لیتر فرآورده را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جلال الدین مراد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این مطلب گفت: در استان آذربایجان شرقی روزانه بیش از ٢,٥ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود که با احتساب مصارف برخی شهرهای همجوار مانند اردبیل، خوی، این میزان به سه میلیون لیتر نیز می رسد.
 
وی مصرف نفت سفید منطقه آذربایجان شرقی را به دلیل توسعه گازرسانی در آن ناچیز خواند گفت: مصرف این فرآورده در فصول سرد سال به دو میلیون لیتر می رسد.
 
مراد با بیان این که استان آذربایجان شرقی در مسیر ترانزیت کامیون ها قرار گرفته است، اظهار کرد: وجود این موقعیت موجب شده است تا مصرف نفت گاز در بخش حمل و نقل جاده ای به سه میلیون و ٥٠٠ لیتر برسد.
 
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی درباره مصرف نفت کوره این منطقه نیز گفت: در این منطقه سه نیروگاه تبریز، سهند و بناب قرار دارد که به لحاظ  اهمیت تولید برق،مخازن آنها می بایست همیشه مملو از سوخت باشد.
 
وی تصریح کرد: تامین نفت کوره مخازن برخی از این نیروگاه ها با قابلیت ذخیره سازی ٢١٠ میلیون لیتر، به گونه ای مستمر انجام می شود تا اختلالی در تولید برق این واحدهای تولیدی ایجاد نشود.
 
 جلال الدین مراد تعداد جایگاه های سی ان جی و بنزین در منطقه آذربایجان شرقی را به ترتیب ١٤١ و ١٣٥ باب خواند و گفت : در کلان شهر تبریز 29 جایگاه احداث شده که تلاش می شود تعداد آن ها به 40 باب افزایش یابد.
 
وی با بیان این که هم اکنون ١٦جایگاه سی ان جی در کلان شهر تبریز در دست احداث است، تاکید کرد: همکاری بیش از پیش مسوولان ذیربط می تواند با توسعه این بخش زمان سوخت گیری را کاهش دهد و از تشکیل صف در جایگاه ها نیز جلوگیری کند.

گفتنی است؛ این منطقه با بهره گیری از فضای ٧٥هزار متر مربع، امکان ذخیره سازی فرآورده هایی چون بنزین، نفت سفید، نفتگاز، نفت کوره و گاز مایع را داراست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار