مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از عرضه داروهای کمیاب ام اس در داروخانه های هلال احمر از امروز 30 تیرماه خبر داد.

ظاهر رستمی در گفتگوبا خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس نیاز انجمن ام اس ایران و هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت برای تامین 2 دارو مورد نیاز بیماران ام اس اقدام شده است.
وی در ادامه با اشاره به نیاز 35 هزار عددی بیماران ام اس به قرص فامپیرا تصریح کرد: تا کنون 7هزار و 60 عدد از قرص های فامپیرا وارد شده است که در این مرحله 3 هزار و 24 عدد برای 2 ماه بیماران ام اس تامین می شود.
رستمی در ادامه بیان داشت: " تایسبری " قرص دیگری است که سالانه 2 هزار مورد مصرف و نیاز بیماران ام اس است و در این مرحله 200 عدد برای تامین 3ماه دارویی این بیماران عرضه می شود.
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی به نیاز سالانه 200 هزار دارویی بیماران التهابی به داروی " هیو میرا " اشاره کرد  و گفت: 96 عدد داروی هیومیرا برای درمان بیماریهای  التهابی برای مصرف 3ماه این بیماران به کشور وارد در داروخانه های هلال احمر توزیع می شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه داروی "هیومیرا" از شنبه آینده در داروخانه های هلال احمر قابل دريافت است ، یاد آور شد: بیماران ام اس از امروز با مراجعه به داروخانه های هلال احمر سراسر کشور با در دست داشتن معرفی نامه از انجمن  ام اس ایران داروی  " فامپیرا"  و «تایسبری » را تهیه نمایند./ل
برچسب ها: دارو ، ام اس ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار