مجری طرح گفت: این دستگاه نیروی خود را به وسیله فتوولتاژ الکتریسیته حاصل از سلول خورشیدی دریافت می‌کند و برای راه‌اندازی ، ادامه کار و تولید برق به هیچ‌گونه نیروی دیگر و یا مواد مصرفی اعم از سوخت نیاز ندارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، 

نیاوند بیان کرد: این دستگاه نور خورشید را توسط پانل خورشیدی دریافت و پس از تقویت به ولتاژ پایدار 220 و توان پایدار هزار وات که تا 5 هزار وات قابل افزایش است ، تبدیل می کند و به مصرف کننده تحویل می‌دهد.

وی افزود: این در حالی است که سیستم‌های تولید برق از سلول خورشیدی رایج در بازارهای ایران و جهان برای تولید توان یک‌ هزار وات با ولتاژ 220 به 25 متر مربع پنل خورشیدی نیاز دارد که علاوه بر آن هزینه‌ای افزون بر 27 میلیون تومان در بازار و وزن 250 کیلوگرم و اشغال فضای حداقل 25 متر مربع نیاز دارد ، حال آنکه دستگاه تولید شده در شرکت لارکترون برای تولید پایدار برق 220 ولت و توان پایدار یک‌هزار وات دارای مزیت‌های فراوانی است.

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت : هزینه تمام شده ساخت این دستگاه در داخل، یک بیستم نمونه خارجی معادل 50 میلیون ریال برآورد شده است.

خلفی نژاد افزود : با تولید انبوه این دستگاه در مرحله نخست ، برای 14 نفر اشتغالزایی شده است.

حجم دستگاه 45 در 35 سانتی‌متر است که نسبت به نمونه‌های مشابه بسیار کم‌تر و وزن آن 45 کیلوگرم است و با توجه به کارایی مورد نظر به مقدار کمتر تقلیل می‌یابد.

دستگاه مورد نظر به‌راحتی قابلیت جابه‌جایی و در هر مکان که نور خورشید بتابد امکان کار و تولید برق دارد و به صورت دو منظوره طراحی شده که در صورت استفاده نکردن از نور خورشید از برق خانگی برای شارژ شدن باطری استفاده می‌کند.

نیاوند گفت: میزان برق مصرفی برای شارژ باطری این دستگاه کمتر از یک شارژ موبایل و ولتاژ برق تولیدی از این دستگاه پایدار بوده و مدت زمان نگهداری این ولتاژ بسیار طولانی است.

وی افزود: در صورت قطع برق و یا قطع دستی فیوز برق ، این دستگاه به صورت خودکار در کمتر از یک ثانیه شروع به کار می کند و کل برق مورد نیاز مکان مورد نظر را تامین کرده و می‌تواند هزینه برق مصرفی را تا حدود 60 درصد کاهش دهد.

خلفی نژاد ، رئیس بنیاد نخبگان فارس بیان کرد : این دستگاه پارسال در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به شماره 67362 به ثبت رسید و دارای مجوز تولید از سازمان صنعت، معدن و تجارت است./س

برچسب ها: تولید ، برق ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین عاشوری
۱۲:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۲
با سلام لطفا مشخصات کامل تری از هرپنل با ذکر قیمت وآدرس محل خرید و اخذ نمایندگی فروش وشماره تماس با مسئول مربوطه ارسال فرمایید با تشکر