مقامات آمريکايي اعلام کردند جت هاي جنگنده آمريکايي طي تمرينات آموزشي بر فراز آبهاي استراليا در وضعيتي اضطراري ناچار شدند چهار بمب غير مسلح را بر فراز تپه هاي دريايي استراليا رها کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات امريکايي همچنين اين موضوع را که اين بمب ها خطري براي مردم يا محيط زيست محسوب مي شوند، رد کردند.

ناوگان هفتم دريايي آمريکا اعلام کرد دو هواپيما اين بمب ها را روز سه شنبه در پارک دريايي تپه هاي مرجاني در سواحل کوئينزلند انداختند.

ناوگان هفتم دريايي آمريکا در بيانيه اي اعلام کرد: منطقه انتخاب شده براي انجام عمليات در کانال دريايي و در فاصله بسيار زيادي از  تپه هاي دريايي قرار داشت تا احتمال آسيب رسيدن به اين تپه ها - که در فهرست آثار در معرض خطر يونسکو قرار دارند - به کمترين ميزان ممکن برسد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: اين بمب ها در عمق 50 تا 60 متري دريا انداخته شدند و خطري براي کشتي ها نيز ندارند.

سخنگوي نيروي دفاعي استراليا نيز اعلام کرد  اين بمب ها  کمترين خطر و تهديد را براي مردم، محيط زيست دريايي يا کشتيراني در منطقه تپه هاي دريايي دارند و وزارت دفاع در حال همکاري نزديک با ارتش آمريکا، ‌دولت استراليا و سازمان هاي محيط زيستي است تا مطمئن شود در حال حاضر و در آينده خطري وجود نخواهد داشت.

ناوگان هفتم دريايي آمريکا اعلام کرد مقامات آمريکايي و استراليايي در پي صدور اعلاميه براي کشتي ها تا زمان مشخص شدن مکان دقيق اين بمب ها هستند.

ناوگان هفتم دريايي آمريکا اعلام کرد: اين هواپيماها پس از آن که قادر نبودند طي برنامه عمليات آموزشي بمب هاي خود را بيندازند و سوخت کافي نيز براي بازگشت نداشتند ، اين بمب ها را به دريا انداختند.

حدود 28 هزار نظامي آمريکايي و استراليايي در رزمايش آموزشي در نزديکي کوئينزلند حضور دارند. اين رزمايش در روز 15 ماه ژوئيه آغاز شد و در روز پنجم ماه اوت به پايان مي رسد.




برچسب ها: آمریکا ، بمب ، دریا ، استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار