"اسلام ابواحمد" خبرنگار شبکه العالم یورش نیروهای امنیتی مصر به دفتر این شبکه را توضیح داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، وی در مصاحبه با این شبه درباره یورش نیروهای امنیتی مصر به دفتر این شبکه در قاهره گفت: روز شنبه شمار زیادی از نیروهای امنیتی مصر به دفتر شبکه تلویزیونی العالم در قاهره یورش بردند و این برای ما غافلگیر کننده بود. آنان گفتند که ما بدون مجوز کار می کنیم. حقیقت این است که مدیر این شبکه بارها چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب درخواست مجوز کرد ولی تاکنون هیچ پاسخی به درخواست ما داده نشده است.

شگفتی امر این است که بسیاری از طرف های دولتی در مصر چه نهادهای سیاسی یا نظامی از ما خواسته اند در نشست ها و کنفرانس ها شرکت کنیم. این به نوعی اعطای مجوز به شبکه العالم و به رسمیت شناختن فعالیت آن است. نیروهای امنیتی مصری به دفتر شبکه العالم یورش بردند و همه تجهیزات موجود در آن را ضبط و مصادره کردند. آنان دستگاه های کامپیوتر و دستگاه های مونتاژ و حتی آرشیو و نوارهای ویدئویی و برخی از وسایل شخصی کارکنان این دفتر را با خود بردند.

درباره مدیر دفتر شبکه ماهواره ای العالم در قاهره باید بگویم در بازداشت نیست ولی اکنون در حال بازجویی از وی هستند. وی تاکنون آزاد نشده است.

من از یکی از نیروهای امنیتی مصر علت یورش به دفتر شبکه العالم در قاهره را پرسیدم که در پاسخ گفت: در حال یورش به دفاتر شبکه های تلویزیونی خارجی فعال در مصر که بدون مجوز کار می کنند هستند. ما بارها نامه نگاری کردیم و درخواست هایی دادیم که به طور قانون فعالیت کنیم ولی هیچ پاسخی به ما داده نشد. ما در پوشش تحولات مصر هیچ حزبی را بر دیگری ترجیح ندادیم. بلکه ما ارای مختلف مردم را نشان دادیم. ما به طرفداری از حزب و گروه خاصی در مصر یا اقدام تحریک آمیز در جریان تحولات مصر متهم نشده ایم. 

"خالد السیوفی" فرزند رئیس دفتر شبکه العالم، با اعلام این خبر تأکید کرد: پدرم که به اتهام فعالیت بدون مجوز بازداشت شده برای بازجویی به دادستانی "زینهم" منتقل شد.وی در مصاحبه با تلویزیون "التحریر" مصر اظهار داشت: "ضیاء رشوان" رئیس اتحادیه روزنامه نگاران لحظه به لحظه پیگیر تحولات این پرونده است و پاسخگوی همه طرف های پیگیر آن است.

خالد السیوفی تاکید کرد: خالد البلشی عضو شورای اتحادیه روزنامه نگاران در بازجویی های صورت گرفته از پدرم در بخش "بولاق ابوالعلا" حضور یافت و به طور کلی موضع گیری اتحادیه در این خصوص (حمله به دفتر العالم) قابل تقدیر بود.از آغاز انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 این چهارمین بار است که دفتر شبکه العالم هدف حمله نیروهای امنیتی قرار می گیرد.

سایت خبری "المصری الیوم" هم به نقل از "اسلام ابوالمجد"یکی دیگر از خبرنگاران شبکه العالم در قاهره نوشت: این نخستین بار نیست که عناصر سازمان نظارت ، به دفتر شبکه العالم یورش می برند و آن را می بندند.ابوالمجد خاطر نشان کرد: آخرین حمله به دفتر العالم تقریبا یک سال پیش و چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری بود.

حمله به دفتر شبکه العالم با ادعای نداشتن مجوز درحالی است که این شبكه حدود يك ماه قبل درخواست خود را براي اخذ مجوز فعاليت در مصر ارائه كرده و برخلاف دفعات قبل، براي نخستين بار با اين درخواست موافقت شده است.احمد السيوفي گفته است که درخواست هاي قبلی شبکه همگي بدون دلیل رد مي شدند.
 
 





برچسب ها: ابواحمد ، مصر ، حمله ، العالم ، یورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار