یکی از مراجع معظم تقلید گفت: فلسفه روزه مطابق آیات قرآن حرکت در مسیر تقواست و باید سعی کنیم در روزهای باقی‌مانده ماه خودسازی کرده و مقامات تقوا را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به روشن‌بینی معنوی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در سوره احزاب هفت آیه درباره همسران پیامبر گرامی اسلام آمده است، اظهار کرد: چهار آیه را در روزهای گذشته تفسیر کرده‌ام و در سه آیه باقی‌مانده هفت دستور به عنوان سرمشق برای زنان و مردان تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه تقوا موجب برتری انسان‌ها در پیشگاه پروردگار می‌شود افزود: همسران پیامبر تقاضای زر و زیور داشتند ولی قرآن می‌گوید لباس تقوا بر تن کنید که از هر لباسی زیباتر است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در قرآن تقوا به یک لباس تشبیه شده است تاکید کرد: لباس تقوا از هر لباسی بهتر بوده و از هر زیوری برای آراستن انسان بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه تقوا انسان را زیبا کرده و انسان را در مقابل آسیب‌های اخلاقی حفظ می‌کند بیان کرد: اگر مردم تقوا پیشه کنند برکات آسمان و زمین برای آنها نازل می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س)، خدیجه کبری(س)، مریم(س)، ساره و آسیه بانوان نمونه اهل بهشت هستند تاکید کرد: همسر فرعون به موسی(س) ایمان آورد و قصر فرعون را رها کرد تا به قصر بهشتی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در دوران سخت زندگی پیامبر همراه ایشان بود و همه جا در خدمت پیامبر(ص) بود گفت: در روایات داریم که هر زمان که پیامبر از بیرون خانه باز می‌گشت نخستین کار خدیجه این بود که زخم‌های بدن پیامبر را ببندد./س

برچسب ها: قم ، مسلمین ، پله ، مقام ، تقوا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.