منابع امنیتی اعلام کردند در انفجار شامگاه شنبه نه دستگاه خودرو بمب گذاری شده در نقاط مختلف بغداد دست کم 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع در پلیس و یک منبع در وزارت کشور عراق با اعلام این خبر افزودند دو خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکراده در مرکز بغداد و دو خودرو بمب گذاری شده نیز در مناطق شرطه الرابعه و المواصلات در جنوب پایتخت منفجر شدند.

پس چند دقیقه از این انفجارهای همزمان، دو خودرو بمب گذاری شده دیگر در منطقه الطوبجی در شمال بغداد ، یک خودرو در منطقه البیاع در جنوب ، یک خودرو دیگر در منطقه الزعفرانیه در جنوب و یک خودرو دیگر در منطقه الجدیده در شرق بغداد منفجر شد.

این منابع و منابع بیمارستانی اعلام کردند در این انفجارها که بین ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت محلی (17 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) تا 21 و 30 دقیقه (18 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) رخ داد دست کم 30 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه "الشرطه الرابعه" در جنوب غرب بغداد سه نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری شده در منطقه المواصلات در جنوب بغداد  هم دو نفر کشته و بیست و دو نفر دیگر زخمی شدند.

خشونت بارترین این انفجارها در منطقه الکراده در خیابان اصلی این منطقه در ساعت اوج رفت و آمد رخ داد که بر اثر آن نه نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است، در حمله انتحاری به یک مقر ارتش در منطقه تموز در شرق نینوا یک نفر کشته شد و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

از ابتدای ژوئیه تاکنون در خشونتهای عراق حدود 490 نفر کشته شده اند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار