کارشناس والیبال گفت: تداوم برنامه ریزی ها در طول چندین سال اخیر مسیر حرکتی رو به رشد والیبال ایران را تضمین کرد.

حسینعلی مهرانپور، کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهارداشت: تداوم برنامه ریزی ها در طول چندین سال اخیر مسیر حرکتی رو به رشد والیبال ایران را تضمین کرد.

 وی تصریح کرد:  هم اکنون والیبال ایران در مسیری قرار گرفته که خروج از آن سخت تر از ادامه دادن راه است در این راستا مسئولان باید فاکتورهای متعدد و گوناگونی را مد نظر خود قرار دهند.

وی تصریح کرد:  یکی از اصلی ترین ارکان رشد والیبال  ایران ثبات مدیریتی خاص در فدراسیون است متاسفانه در کشور ما رسم بر این است که هر زمان مدیری از فدراسیون می رود مدیر  جدید تمامی کادر و نیروهای گذشته را اخراج کرده و افراد مورد نظر خود را جایگزین می کند این امر باعث می شود تا افراد با تفکرات متفاوت و جدید وارد میدان شده و لطمات جبران ناپذیری را به آن رشته وارد کنند.

وی گفت: خوشبختانه شاهد بودیم در زمان حضور محمد رضا داور زنی به جای یزدانی خرم، رئیس جدید همان روند گذشته را ادامه داد و تغییرات فقط در جزئیات و مواردی اندک صورت گرفت نه در کلیات. این ثبات باعث شد تا روند رو به رشدی که از زمان یزدانی خرم پایه گذاری شده بود با درایت صحیح مدیرت جدید بدون نقص و با این های جدید ادامه پیدا کند.

 کارشناس والیبال در ادامه افزود: والیبال ایران با برنامه ریزی صحیح مسئولان و مدیران اجرایی هم اکنون در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است اما برای حفظ این روند و جایگاه نیاز به توجه به چند نکته ریز اما ضروری است که مهمترین آنها ثبات کادر فنی تیم ملی است.

مهرانپور تصریح کرد: همان طور که ثبات مدیریتی عامل رشد محسوب می شود، ثبات در کادر فنی تیم ملی هم رشد والیبال تضمین می کند. برای چندمین بار اعلام می کنم اگر مربیان توانای ایرانی هم در کنار مربیان خارجی قرار بگیرند، رشد والیبال ایران ریشه ای و احساس می شود.

وی گفت: همگان می دانند که رشد والیبال ایران بامربیان وطنی از شهرستانها و استان ها آغاز شده است به طوری که در مسیرتکامل والیبال آنها همانند مویرگ های تشکیل دهند رگ اصلی هستند. با این احتساب اگر این مربیان ایرانی نبود والیبال ما الان به اینجا نمی رسید.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان فدراسیون با درک اهمیت عملکرد مربیان ایرانی باید در کادر فنی و در کنار ولاسکو از حضور آنها استفاده کنند تا اگر به هر دلیلی به مربیان خارجی نتواننستیم همکاری خود را ادامه دهیم دچار مشکل نشویم.

کارشناس والیبال گفت: والیبال ایران هم اکنون سیستم نوین والیبال جهان را کار می کند، رشد آن در جهان دمی نیست و با یکی دو روز به این مکان دست پیدا نکرده ایم، به هیچ عنوان زحمات ولاسکو را برای رسیدن به این جایگاه نباید نادیده گرفت ولی وی شروع کننده این روند رشد نبود ، بلکه کار مربیان ایرانی هم با علم والیبال و روان شناسی خود تکمیل کرد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار