رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: به زودی "فن بازار" با محوریت ایدرو در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا شافعی افزود: با ایجاد فن بازار در کشور، فعالیت هایی که توسط محققان و اساتید دانشگاه ها با سرمایه گذاری ایدرو یا از محل بودجه های دانشگاه ها صورت می گیرد به سمت تولید و تجاری شدن هدایت خواهد شد.

وی ادامه داد: غالب محققان و پژوهشگران توان سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای صنایع نوین یا مدیریت آنها را ندارند و ایدرو با ایجاد فن بازار می تواند در ایجاد این واحدها سرمایه گذاری کرده و یا کسانی را که علاقه مند به سرمایه گذاری در فناوری های نوین هستند به دارندگان دانش فنی متصل کند
رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه گفت: سال گذشته مقدار زیادی از وقت و استعداد سازمان صرف مطالعه طرحی با عنوان "300 طرح- 300 نقطه" شد که باید در اقصی نقاط کشور اجرا شود.
وی افزود: برخی از این طرح ها توسط سازمان مطالعه شده و برخی نیز از بیرون سازمان معرفی شده بود و ایدرو تعدادی از این طرح ها را که امکان سرمایه گذاری داشت، احصاء و به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
شافعی تصریح کرد: این طرح با اختلاف یک رای در مجلس رای نیاورد در حالی که اگر مصوب می شد و دولت منابع لازم برای اجرای آن را تامین می کرد ایدرو می توانست در 300 نقطه از کشور کارگاه بزرگ سازندگی ایجاد کند.
به گفته او، برخی از نمایندگان مجلس که به این طرح رای نداده بودند، بعدها با توجه بیشتر به اهمیت قضیه اعلام کردند در صورتی که طرح مجددا در مجلس مطرح شود از آن حمایت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از زمستان سال 1389 تاکنون مبالغی بابت یارانه بین مردم پرداخت شده که تبعات مثبت و منفی زیادی داشته و عموما به سمت سرمایه گذاری یا پس انداز سوق نیافته ولی می‌توان بجای صرف این مبالغ در امور جاری، همه یا بخشی از آن را صرف سازندگی کرد.
وی اضافه کرد: از فرماندار یک شهر پرسیدم اگر اعلام شود می خواهیم در شهر شما یک طرح بزرگ صنعتی اجرا کنیم چند درصد مردم آمادگی دارند از یارانه خود به نفع سرمایه گذاری در این طرح چشم پوشی کنند که وی پاسخ داد از مجموع 234 هزار نفر جمعیت شهر، پیش بینی می‌کنیم 50 هزار نفر در این پیشنهاد مشارکت کنند.
رئیس ایدرو ادامه داد: به فرماندار شهر گفتم این بدان معنا است که سالانه حدود 27 میلیارد تومان منابع برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز کارخانه در شهر شما فراهم می شود و قطعا می‌تواند تاثیر جدی و مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد.
شافعی تصریح کرد: اگر چنین طرحی بدرستی برای مردم علاقه مند توضیح داده شود قطعا از آن استقبال خواهند کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: قصد داریم به دولت پیشنهاد کنیم از این پس هر مبلغی قرار است به یارانه 45 هزار تومانی اضافه شود با سازو کار مناسبی به سمت سرمایه گذاری در طرح 300 نقطه هدایت شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به طرق مختلف می توان از اقشار آسیب پذیر حمایت کرد، گفت:می توان بطور مستقیم به آنها یارانه داد و راه دیگر اینست که دولت مبالغ یارانه را صرف سرمایه گذاری کرده و حاصل آن را به مردم بازگرداند.
به گفته وی گرچه ممکن است دهک های پایین به مبالغ یارانه نیازمند باشند ولی دهک های بعدی که در گروه متوسط جامعه یا بالاتر قرار می گیرند، به راحتی می توانند در چنین طرحی مشارکت کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، ایدرو ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار