آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با یک هفته نامه آلمانی، توافق جهانی را درباره محافظت از اطلاعات خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ; مرکل در مصاحبه با هفته نامه آلمانی ولت آم سونتاگSonntag Welt am که روز یکشنبه منتشر خواهد شد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دستیابی به توافق جهانی درباره محافظت از اطلاعات همانند توافقی که درباره پروتکل کیوتو درباره تغییرات آب و هوا صورت گرفت، وجود دارد یا خیر،‌گفت : « چنین چیزی باید هدف ما باشد. »

مرکل گفت : « ما باید در قرن بیست و یکم قادر باشیم موافقت نامه های جهانی را امضا کنیم. اگر ارتباطات تلفنی در جهان سوال برانگیز است ما باید این چالش را از بین ببریم. آلمان به این موضوع خواهد پرداخت.»

مرکل که انتخابات پارلمانی 22 سپتامبر را پیش رو دارد از زمان فاش شدن برنامه جاسوسی اینترنتی آمریکا توسط ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تحت فشار قرار دارد.

وزیر کشور آلمان روز شنبه از آمریکا خواست درباره برنامه جاسوسی ارتباطات تلفنی و اینترنتی خود موسوم به پریسم اطلاعاتی را ارائه دهد. وی اعلام کرد کارشناسانی از کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا قرار است دوشنبه و سه شنبه در بروکسل دیدار کنند تا در این باره به تبادل نظر بپردازند. 

برچسب ها: مرکل ، توافق ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار