آیت الله "سید احمد علم الهدی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اثر گذاری فعالیتهای قرآنی دولت دهم به اندازه مجموع فعالیتها در این زمینه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله " سید احمد علم الهدی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت: دولت دهم در کنار دستاوردها و آثار خدماتی خود، آنچه را به عنوان اثر بسیار قابل توجه می‌شود روی آن انگشت گذاشت، توسعه فرهنگ قرآنی بود که این مهم در طول دولت‌ نهم تا حدی دنبال شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس همچنین تاسیس معاونت قرآن و عترت را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره مسوولیت دکتر سیدمحمد حسینی کاری بسیار ارزنده و تاثیر گذار عنوان کرد که در توسعه فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی و قطعی در قاموس اجرایی نظام پدیدار شد.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: می‌توان گفت تاسیس معاونت قرآنی در وزارت ارشاد به اندازه تمام فعالیت‌‌های قرآنی از ابتدای انقلاب اثرگذار بوده است و به نوعی در دولت نهم و دهم، قرآن و فعالیت‌های قرآنی به جامعه معرفی شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: قرآن کریم بر پایدارسازی زندگی اجتماعی نقش موثری دارد، نقش قرآن کریم صرف نظر از تمام نکات و جلوه‌های هدایتش باید در حاکمیت جامعه نیز فرهنگ قرآنی را رعایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در جامعه دارای حاکمیت فرهنگ قرآنی؛ کوچک‌ترین رخنه در موقعیت‌های تهاجمی و آسیب‌رسانی دشمن حاصل نمی‌شود.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آنچه امروز مقدر پروردگار است را باید با تبیین آیات مبین و عظیم قرآنی برای اثرگذاری مفاهیم آن در خط توسعه زندگی قرآنی استفاده کرد.

وی افزود: آنچه در عصر انقلاب سبب پیروزی نظام اسلامی شد، استفاده رهبر کبیر انقلاب از آیات قرآنی و مفاهیم آن در برابر مستکبران بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری با شکوه نمایشگاه های قرآن ، افزود: از کارهای اصیل و جدی در نظام مقدس اسلامی که بر مبنای پیگیری اصول و ارزش‌های انقلاب شکل گرفته، برگزاری نمایشگاه قرآن است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه قران در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی اجتماعی است، اظهار داشت: آنچه تا به امروز مورد توجه قرار گرفته ترویج قرآن است؛ برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در گرایش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی سبب معرفی قرآن و ظرفیت‌های قرآنی به دیگران شده و این همان تلاش برای توسعه فرهنگی قرآن است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که  نمایشگاه قرآن، نماد توسعه فرهنگی جامع قرآن است تأکید کرد: نمایشگاه قرآن تهران نیز باید از ظرفیت خود در بخش عترت استفاده کرده و نمایشگاه عترت در کنار قرآن را راه‌اندازی کند.
 
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان خراسان رضوی سفر کرده است.
 
افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد از جمله برنامه های سفر وزیرارشاد به استان خراسان رضوی است. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار