رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه 1.5 ميليون مودي مالياتي كه اظهارنامه خود را ارائه نكرده اند تا 31 تير فرصت دارند، اعلام كرد: كساني كه اظهارنامه‌هاي خود را بموقع ندهند، جريمه مي شوند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ، علي عسكري گفت: حدود يك و نيم ميليون مودي مالياتي براي ارائه كارنامه هاي مالياتي خود مراجعه نكرده اند كه درخواست مي كنيم هرچه سريعتر اظهارنامه هاي مالياتي خود را به ادارات مالياتي ارسال كنند.
 
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه روزانه 250 تا 300 هزار اظهارنامه مالياتي به ادارات مالياتي كشور ارائه شده است، افزود: براساس قانون اجازه تمديد آخرين مهلت به موديان مالياتي داده نشده است و كساني كه اظهارنامه هاي خود را بموقع ندهند، جريمه مي شوند.
 
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: حدود 200 هزار مودي مالياتي امضاي الكترونيكي دارند كه سبب تسريع در ارائه الكترونيكي اظهارنامه هاي مالياتي شده است.
 
عسكري افزود: 3 ميليون و 300 هزار اظهارنامه، امضاي الكترونيكي ندارند و صاحبان مشاغل و ساير مودياني كه اظهارنامه مالياتي خود را به صورت الكترونيكي ارسال كرده اند، تا پايان مرداد فرصت دارند به صورت دستي يا از طريق ادارات پست مدارك خود را به منظور تكميل و ارائه اظهارنامه مالياتي به ادارات مالياتي سراسر كشور ارائه كنند.
 
وي با بيان اينكه سهم درآمدهاي مالياتي از بودجه عمومي و جاري به ترتيب 33 و 44 درصد است، گفت: سهم درآمدهاي مالياتي از مجموع توليد ناخالص ملي كشور به 6.7 درصد مي رسد در حالي كه در بسياري از كشورها سهم درآمدهاي مالياتي از بودجه عمومي آن ها بيش از 60 درصد است.
 
عسكري اظهار داشت: از لحاظ معيار سهم درآمدهاي مالياتي در اقتصاد كشور از كشورهاي در حال توسعه تا 50 درصد عقب تر هستيم كه اميدواريم با اجراي طرح جامع مالياتي اين فاصله كاهش يابد.
 
اين هفته قرار است راه اندازي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استان تهران، اصفهان و قم صورت گيرد و در ادامه به طور كامل در كشور عملياتي خواهد شد. ظرفيت نظام مالياتي كشور بسيار خوب است و از مجموع درآمد مالياتي كشور حدود 13 درصد را ماليات بر ارزش افزوده تشكيل مي دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار