ترجمه کتاب نفس الرحمن فی فضائل سلمان میرزا حسین نوری طبرسی با عنوان سلمان نامه(پژوهشی گسترده درباره زندگی، اندیشه و فضایل سلمان محمدی) به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین ایاد کمالی اصل با بیان اینکه سلمان فارسی از اصحاب ممتاز رسول خدا (ص) و بهترین یار امیر المؤمنین (ع) تصریح کرد: وی تنها شخصیتی است که مخاطب سخن جاودانه(سلمان منّا اهل البیت) قرار گرفت و منزلتی جاویدان یافت.

وی در خصوص ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت سلمان اظهار داشت: اطلاعات پراکنده فراوانی در بسیاری از منابع تاریخ اسلام و کتاب‌های مربوط به زندگانی اصحاب رسول خدا (ص) مطرح شده است که یکی از جامع‌ترین کتاب‌هایی که در خصوص سلمان نوشته شده کتاب نفس الرحمن فی فضائل سلمان تالیف مرحوم خاتم المحدثین حاج میرزا حسین نوری طبرسی (1254 – 1320 ق) صاحب کتاب مستدرک الوسائل از علماء و نویسندگان بزرگ ایران بوده است.

رئیس کتابخانه تخصصی تبلیغ افزود: بنده در کتاب «نفس الرحمن فی فضائل سلمان» بر شرح حال راویان و بزرگان که ارتباطی با رخدادها و حوادث دارند متمرکز شده‌ام و بر این اساس بیشتر اخبار موجود در این کتاب بر پایه حدیث است که گمان می‌کنم اگر راویان این احادیث بر خوانندگان مجهول نباشند حداقل شناخت بسیار کمی درباره آن‌ها وجود دارد بنا بر این با مراجعه به کتاب‌های شرح حال نویسی ترجمه مختصری کردم.

کتاب سلمان نامه در قطع وزیری با 964 صفحه به‌زودی از سوی انتشارات جوانان موفق به بازار عرضه خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، سلمان ، انتشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.