امریکا سال گذشته هفتصد وبیست وشش میلیون دلاربرای تامین هزینه های حضور نظامیان خود در کره جنوبی هزینه کرده و اکنون از سئول می خواهد نیمی از آن را بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛  وزیران دفاع امریکا و کره جنوبی این هفته درباره چگونگی مشارکت دو کشور در تامین هزینه های حضور نظامیان آمریکایی در کره جنوبی و موضوع فرماندهی نظامیان دو کشوردر زمان جنگ نشست دیگری برگزار می کنند.به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن کره جنوبی هفت سال پیش موضوع انتقال ودراختیار گرفتن فرماندهی ارتش خود را از واشنگتن درخواست کرد وآمریکا نیزآن را پذیرفت.پس از جنگ دو کره تا کنون ارتش کره جنوبی تحت فرمان ارتش آمریکا بوده است. براساس توافق دو کشور قرار شد فرماندهی نظامیان کره جنوبی به مقامات این کشور واگذار شود.

اینک مقامات کره جنوبی با اذعان به ناتوانی درفرمانده عملیات نظامی در صورت بروز جنگ با کره شمالی از آمریکا خواسته اند با توجه به بی ثباتی موجود در شبه جزیره کره فرماندهی مرکزعملیات نظامی مشترک را همچنان دراختیار داشته باشد.

خانم پارک گیون هی رئیس جمهور کره جنوبی تاکید دارد که فرماندهی آمریکا برنظامیان کره جنوبی قدرت دفاعی این کشوررا جامع تر و آماده تر نگه می دارد.مقامات آمریکا نیز با استفاده از این موقعیت موضوع افزایش سهم ومشارکت کره جنوبی درتامین هزینه های نظامی امریکا دراین کشور به پنجاه درصد را مطرح کرده اند درحالی که کره جنوبی قادر به پرداخت این مبلغ نیست .  کیم کوان جین وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد : به دنبال راهی هستیم تا اتحاد نظامی آمریکا و کره جنوبی براساس منافع دو کشور تقویت شود .

این درحالی است که مردم کره جنوبی حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان را عامل تحریک و تشدید تهدید های کره شمالی می دانند و از تحمیل هزینه های سنگین به این کشور به این بهانه به شدت ناراضی اند .دورنخست این گفتگوها اوایل ماه کنونی درواشینگتن برگزار شد اما نتیجه ای نداشت و قراراست دور دوم هفته آینده در سئول برگزار شود .از سال 1953 میلادی و پس از پایان جنگ دو کره تاکنون، بیست وهشت هزار وپانصد نظامی آمریکایی در پایگاه های کره جنوبی مستقر شده اند .حضورنظامیان آمریکایی در کره جنوبی علاوه برتحمیل هزینه های مالی سنگین به این کشور پی آمدهای دیگری نظیر افزایش جرائم اجتماعی ، فساد اخلاقی و تجاوزهای جنسی ، قتل وحوادث مرگبار نظامی نیز برای مردم کره جنوبی دارد. 


برچسب ها: آمریکا ، کره ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار