مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: زن باردار روستایی الیگودرزی که در مناطق صعب‎العبور این شهرستان گرفتار بود، نجات یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حسین رضامرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد گفت: ساعت 9 و 40دقیقه روز گذشته با مخابره خبری مبنی بر نیاز فوری یک زن باردار برای کمک‎های اولیه فوریت‌های پزشکی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر را در موقعیتی ویژه قرار داد.

وی افزود: با اعلام این گزارش از جمعیت هلال احمر الیگودرز بلافاصله با تحلیل داده‎های از سوی معاون امداد ونجات و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استفاده از بالگرد برای نجات زن باردار و جنین اش در دستور کار قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: با اعلام به تیم کادر پرواز، اخذ مجوز عملیات هوایی و آماده باش به امدادگران و هماهنگی با زایشگاه‎هایی که احتمالا بعد از خاتمه عملیات ‎باید، پذیرای زن زائو باشند، جملگی در چند دقیقه صورت گرفت و کادر پرواز، امدادگران و یک نفر گزارشگر مستندساز به همراه بالگرد به نقطه مورد نظر حرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص گفت: این عملیات در واقع نخستین عملیات بعد از استقرار بالگرد در لرستان است که خوشبختانه علی رغم وخیم بودن حال زائو و جنین آن با همکاری کادر درمان بیمارستان عسلیان خرم‎آباد با موفقیت انجام گرفته و موفق شدیم در گلدن تایم مورد نظر علی رغم تشنج‎های زائو در بالگرد با ارائه خدمات درمانی عملیات را با موفقیت به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه این روستا در مناطق صعب‎العبور شهرستان الیگودرز قراردارد، گفت: روستای پزعلیاء 195کیلومتر با شهرستان الیگودرز فاصله دارد، یعنی تقریبا در مرز استان خوزستان قرار دارد که طی این مسافت با خودروی کمک‎دار حدودا 7 ساعت به طول می‎انجامد که برای انتقال زمینی زائوی در حال زایمان بسیار خطرناک است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه کل عملیات سه ساعت به طول انجامید افزود: در این عملیات زن باردار 30 ساله به نام توران محمدی به بیمارستان عسلیان شهرستان خرم‎آباد منتقل شدو در لحظات اولیه نوزاد خود را به دنیا آورد که به خاطر همکاری‎های سرکار خانم لیلا  طهماسبی امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر الیگودرز نوزاد خود را لیلانام نهاد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.