با توجه به افزایش گرما طی چند روز گذشته به روزه داران توصیه می شود بین ساعات 16-12 از منزل خارج نشوند.

ایرج خسرونیا، متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به درجه ی حرارت بالا و گرمای زیاد طی چند روز گذشته و افزایش مشکلات ناشی از گرمازدگی به افراد توصیه می شود که در ساعات بین 12-16 بعد از ظهر حتی المقدور از منزل خارج نشوند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد مانند،پلیس ها، کارگران و ... بیشتر در معرض گرمازدگی هستند که به آنها توصیه می شود از کلاه استفاده نموده و لباس روشن بپوشند.

خسرونیا افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان و روزه داری به افراد توصیه می شود که در وعده های افطار و سحر از میوه ها و سبزیجات و لبنیات به مقدار فراوان استفاده نمایند و از خوردن غذاهایی شور و چرب که نیاز بدن را به مصرف آب افزایش می دهد خودداری کنند.

وی تصریح کرد: افراد روزه دار در صورتیکه با علایمی نظیر خشک شدن آب دهان، اشک چشم، بی حالی و ضعف، کاهش تعریق،‌ افزایش ضربان قلب و گیجی مواجه شدند بهتر است روزه ی خود را باطل و از آب میوه ها و مایعات حاوی قند و نمک استفاده کنند.

خسرونیا خاطر نشان کرد: در گرمازدگی بدن مایعات فراوانی از دست می دهد که این امر می تواند موجب آسیب رساندن جدی به کلیه، کبد و مغز شود.

وی در خاتمه افزود: افراد مسن و بیمارانی که روزه می گیرند بهتر است در این روزها از منزل خارج نشوند و به مقدار فراوان مایعات بنوشند تا دچار گرمازدگی و مشکلات ناشی از آن نشوند./ح

برچسب ها: روزه ، گرمازدگی ، مایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار