رئيس سازمان امور مالياتي کشور تاکيد کرد : موديان مالياتي که اظهارنامه خود را ارائه نکرده اند تا 31 تير بايد به ادارات مالياتي کشور ارائه کنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ علي عسکري در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : حدود يک و نيم ميليون مودي مالياتي براي ارائه کارنامه هاي مالياتي خود مراجعه نکرده اند که درخواست مي کنيم هرچه سريعتر اظهارنامه هاي مالياتي خود را به ادارات مالياتي ارسال کنند. 

عسکري با بيان اينکه روزانه 250 تا 300 هزار اظهارنامه مالياتي به ادارات مالياتي کشور ارائه شده است ،گفت : براساس قانون اجازه تمديد آخرين مهلت به موديان مالياتي داده نشده است.

رئيس سازمان امور مالياتي گفت : حدود 200 هزار مودي مالياتي امضاي الکترونيکي دارند که سبب تسريع در ارائه الکترونيکي اظهارنامه هاي مالياتي شده است.

عسکري افزود : 3 ميليون و 300 هزار اظهارنامه ، امضاي الکترونيکي ندارند و صاحبان مشاغل و ساير مودياني که اظهارنامه مالياتي خود را به صورت الکترونيکي ارسال کرده اند ، تا پايان مرداد فرصت دارند به صورت دستي يا از طريق ادارات پست مدارک خود را به منظور تکميل و ارائه اظهارنامه مالياتي به ادارات مالياتي سراسر کشور ارائه کنند.

وي تاکيد کرد : کساني که اظهارنامه هاي خود را بموقع ندهند ، جريمه مي شوند. 

عسکري با بيان اينکه سهم درآمدهاي مالياتي از بودجه عمومي و جاري به ترتيب 33 و 44 درصد است ، گفت : سهم درآمدهاي مالياتي از مجموع توليد ناخالص ملي کشور به 6.7 درصد مي رسد در حالي که در بسياري از کشورها سهم درآمدهاي مالياتي از بودجه عمومي آن ها بيش از 60 درصد است.

عسکري اظهار داشت : از لحاظ معيار سهم درآمدهاي مالياتي در اقتصاد کشور از کشورهاي در حال توسعه تا 50 درصد عقب تر هستيم که اميدواريم با اجراي طرح جامع مالياتي اين فاصله کاهش يابد.

اين هفته قرار است راه ندازي آزمايشي طرح جامع مالياتي در سه استان تهران، اصفهان و قم صورت گيرد و در ادامه به طور کامل در کشور عملياتي خواهد شد. 

ظرفيت نظام مالياتي کشور بسيار خوب  است و از مجموع درآمد مالياتي کشور حدود 13 درصد را ماليات بر ارزش افزوده تشکيل مي دهد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار