رئیس خانه کشاورز نیشابور گفت: قیمت محصولات کشاورزی تا زمانی که اقتصادی و اصلاح نشود، کشاورز به سمت کشت آن نمی‌رود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ابوالفضل کرباسی در نشست هم‌اندیشی کشت دانه‌های روغنی در شرکتی وابسته به سازمان اقتصادی کوثر واقع در شهرک صنعتی خیام نیشابور، افزود: وضعیت به‌گونه‌ای شده است که کشاورز خرده‌پا فقط زندگی را اداره می‌کند و بس.

وی در مقایسه قیمت نهاده‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی طی چهار سال گذشته با قیمت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: قیمت کود و بذر نزدیک به ده برابر شده، قیمت تراکتور مدل 392 از 12 میلیون تومان به 50 میلیون تومان رسیده، گازوئیل از لیتری 15 به لیتری 150 تومان و در حالت آزاد به 300 تومان رسیده اما قیمت محصول استراتژیکی چون گندم حداکثر چهار برابر شده و این در حالی است که قیمت تمام شده آن کیلویی 850 تومان است که توسط دولت 720 تومان قیمت‌گذاری شده است.

این کشاورز کل‌مالک با بیان اینکه با وضعیت فعلی مصرف، ده سال دیگر آب کشاورزی هم نداریم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای نجات آب کشاورزی و بهره‌وری تولید، باید اعتبارات ملی تخصیص داد و عزم ملی داشت.

کرباسی با اشاره به اینکه حداقل 60 درصد آب را در کشاورزی از دست می‌دهیم و مخازن زیرزمینی به سرعت تخلیه می‌شود، تاکید کرد: دولت‌مردان و مجلس به این موضوع جدی‌تر نگاه کنند، چون با ادامه این روند، مشکلات عجیبی را شاهد خواهیم بود. /س

برچسب ها: قیمت ، گذاری ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.