در فصل تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر سال تمایل به نوشیدن انواع و اقسام آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک داریم و بیش از هر فصل دیگری از این نوشیدنی‌ها در سبدغذایی خود قرار می‌دهیم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید. تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای باقی‌مانده از تابستان این شربت‌های گیاهی را در کنار اعضای خانواده تهیه کرده و تابستانی خنک و سالم را با عرقیات گیاهی تجربه کنید.

به گفته درمانگران طب سنتي خانم‌هايي كه در دوران شيردهي قرار دارند و به نوزادشان شير مي‌دهند با نوشيدن عرق رازيانه يا دمنوش تهيه شده از گياه رازيانه مي‌توانند به ازدياد ميزان شير خود و تغذيه بهتر نوزادشان اميدوار باشند.

درمانگران طب سنتي خواص مختلفي براي عرق بهارنارنج نام برده‌اند. اين درمانگران نوشيدن يك ليوان عرق بهارنارنج را در طول روز بهترين روش براي تقويت اعصاب و قلب مي‌دانند و بر اين باورند كه نوشيدن اين عصاره گياهي در صورتي كه طبيعي و خالص باشد مي‌تواند آرامش‌بخش‌ترين داروها و خوراكي‌هاي طبيعي در جهان باشد.

در روزهاي گرم تابستان كه دماي هوا بالا مي‌رود و ميزان تعريق بدن زياد مي‌شود، خلق و خوي بسياري از آدم‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرد و تند مي‌شود. براي پيشگيري از اين حالت توصيه مي‌كنيم هر روز عصر نصف ليوان عرق بهارنارنج را با نصف ليوان آب و 2 قطعه يخ مخلوط كنيد و آن را با يك قاشق سكنجبين شيرين كرده و ميل كنيد. نوشيدن عرق بهارنارنج علاوه بر تقويت اعصاب مي‌تواند به تسكين و دردهاي ناشي از نفخ معده كمك كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.