مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: اجرای برخی زیرساخت ها در بافت های فرسوده جزء تعهدات سازمان نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پیرو مطرح کردن مشکلات مجتمع مسکونی مبعث واقع در منطقه 15، سازمان نوسازی شهر تهران، جوابیه اي  به باشگاه خبرنگاران ارسال کرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان نوسازی از سال 87 اقدام به نوسازی بافت های فرسوده در منطقه 15 کرده است که در همین راستا پروژه های بسیاری احداث و تحویل مالکان شد.

وی با اشاره به  گلایه شهروندان در خصوص عدم واگذاری تلفن به پروژه مبعث گفت: نزدیک به 2 سال از ساخت و تحویل آن به مالکان می گذرد  و کابل های داخلی انجام شده ولی نکته ای که باقی مانده و جزء تعهدات مخابرات است ارسال کابل اصلی از پست مخابرات به ورودی مجتمع است که خود شرکت مخابرات باید نسبت به آن اقدام کند.

وی با بیان این مطلب که با توجه به محدودیت زیرساخت ها در منطقه 16 ما علاوه بر بحث مخابرات در بقیه زیرساخت ها و تاسیسات شهری مشکل داریم ادامه داد: شرکت های خدمات رسان و تاسیسات شهری برای تامین زیرساخت ها با محدودیت منابع مواجه هستند که با توجه به روند نوسازی در این محدوده لازم است به این زیرساخت ها بیشتر توجه شود.

جعفری با اشاره به این که تامین برخی از زیرساخت ها خارج از ماموریت سازمان است ادامه داد: علی رغم این که کابل کشی مخابرات جزء ماموریت سازمان نبوده اما قراردادی با یک پیمان کار بسته ایم تا نسبت به ارسال کابل اصلی از پست به درب ورودی اقدام کند که امیدواریم ظرف یک ماه آینده با اخذ مجوزهای لازم از مخابرات صورت گیرد اما واگذاری خط و اتصال سیم ها به عهده خود مخابرات است و فارغ از تعهدات ماست.

مدیر عامل نوسازی شهر تهران با اشاره به کیفیت نمای ساختمان اظهار داشت: کیفیت ساخت و سازهای که در اجرای پروژه ها داریم به طور 100 درصد مطلوب ما نیست این مشکل در قریب به اتفاق پروژه های سطح شهر هم اتفاق می افتد.

وی با بیان این مطلب که  باید ساختمان را از دو بخش استخوان بندی و نازک کاری نگاه کنیم ادامه داد: از نگاه استخوان بندی هیچ مشکلی نداریم چرا که این پروژه زیر نظر مهندسین مجرب ساخته شده اما در بخش نازک کاری ممکن است یک سنگی به خاطر سردی و گرمی هوا دچار اشکال شود که این یک امر طبیعی است.

جعفری با اشاره به مشکل آسانسور مجتمع مبعث اذعان داشت: ما در پروژه مبعث فراتر از توافقات نسبت به اجرای تاسیسات  آن هم طبق ضوابط اقدام کرده ایم اما استفاده و بهره برداری یک موضوع است و نگه داری از آن موضوع دیگری است در حوزه نگه داشت تاسیسات متاسفانه آن نگاه اصولی رعایت نمی شود و همین موضوع باعث می شود خسارت هایی به تاسیسات وارد شود .

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: علی رغم این که ما تعهداتمان را  حداقل سه برابر زمان قانونی آن انجام دادیم اما باز هم برای اتمام حجت به پیمانکار دستور کار داده ایم که بررسی مجدد داشته باشد این در حالی است که این جزء تکلیف هیات مدیره است که باید با یک شرکت ذی صلاح برای نگه داشت تاسیسات قرارداد ببندد.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان ارائه خدمات ما به این مجتمع گذشته است حالا باید هیات مدیره پروژه را از ما تحویل بگیرد اما تا کنون اقدامی برای تحویل کامل پروژه انجام نداده است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار