امام جمعه بیرجند با اشاره به تلاش های دولت احمدی نژاد در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: خستگی ناپذیری از ویژگی های شاخص دولت نهم و دهم بود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند با اشا ره به اینکه دولت احمدی نژاد علی رغم تلاش های بی وقفه داری اشکالاتی نیز بود، اظهارکرد: ما نيز هر كجا به كمبود و يا مشكلي برخورد كرديم تذكرات خود را داديم.

وی از خدمات كارگزاران دولت در استان نیز تشکر کرد و افزود: مسئولان تلاش هاي زيادي براي بهبود زندگي مردم داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت و آمرزش است، تصریح کرد: کمک به فقیران و مستمندان موجب زیاد شدن مهر و محبت در جامعه می شود.

امام جمعه بیرجند بر ضرورت دستگیری از حال مستمندان و محرومین در این ماه پر خیر و برکت تاکید کرد و ادامه داد: يكي از وجوه عبادات در ماه مبارك رمضان دستگيري از حال يتيمان و مستمندان است.

وی بر صرفه جویی در مصرف آب در استان تاکید کرد و بیان داشت: خراسان جنوبی یکی از استانهای دارای منابع آبی کم است و در این روزهای گرم تابستان باید در مصرفه این مایه حیات صرفه جویی تا مبادا با کمبود آب مواجه شویم.

حجت الاسلام رضایی در بخش ديگري با يادآوري سالروز وفات حضرت خديجه(س) همسر گرامي پيامبر، گفت: خديجه زني بود كه ثروت خود در اختيار پيامبر قرار داد تا وي به هر شكلي خود مي داند براي اهداف عاليه انساني خرج كند و در زندگي هميشه بدون هيچ ادعا و تقاضايي،پشتيبان حضرت محمد(ص) بود.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج در واقع تکیمل شدن نیمی از دین است، افزود: مسئولان و مردم تلاش کنند زمینه ازدواج سهل و آسان را برای جوانان فراهم کنند.

امام جمعه بیرجند از همسران خواست احترام به فرزندان خود را با مهر و محبت به همسر خود به بچه ها آموزش دهند چرا که این بهترین روش برای آموزش غیر مستقیم است.

حجت الاسلام رضایی یادآور شد: مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان و حاکم شدن آرامش و صلابت در خانواده برعهده دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.