درياسالار جاناتان گرينرت فرمانده عمليات نيروي دريايي آمريکا گفت کاهش بودجه ، نيروي دريايي آمريکا را مجبور کرد شمار کشتي هاي جنگي را که در خارج مستقر مي شوند کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، کاهش بودجه همچنين ميزان آمادگي نيروها را در داخل آمريکا تضعيف کرد و توانايي آنها را براي واکنش سريع نشان دادن به بحران هايي که ممکن است در آينده در سراسر جهان روي دهد، تحليل برد. 
 گرينرت گفت نيروي دريايي آمريکا يک گروه شامل يک ناو هواپيمابر و يک کشتي ويژه عمليات آبي- خاکي و تفنگداران دريايي در درياي عرب و گروه مشابهي نيز در غرب اقيانوس هند مستقر کرده است. ولي در زمان وقوع بحران، نيروي دريايي آمريکا صرفا يک گروه ناو هواپيمابر و يک گروه عمليات آبي-خاکي در اختيار دارد که به طور کامل آماده هستند و مي توان آنها را به منطقه بحران زده فرستاد. نيروي دريايي آمريکا يک سال پيش سه گروه از اين نيروها را آماده براي عمليات در اختيار داشت. 
گرينرت به وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) گفت: بقيه ناوگان ها از همه امکانات لازم براي استقرار و واکنش نشان دادن برخوردار نيستند. وي افزود، نيروي دريايي آمريکا مجبور شد عمليات آموزش و نگهداري تجهيزات را به علت کاهش بودجه محدود کند به طوري که بسياري از کشتي ها و افراد به طور کامل براي اجراي ماموريت هايي که لازم است تعاملي عادي با آن شود آماده نيستند. 
اظهارات گرينرت چند ماه پس از آن مطرح شد که پنتاگون دستور داد سي و هفت ميليارد دلار از بودجه اين وزارتخانه حدودا در اواسط سال مالي کاهش پيدا کند. 









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار