امام جمعه بوکان گفت: یکی از صفات حسنه خدیجه کبری (س) این است، که سر‌چشمه ائمه اطهار از ایشان بود، و همه جا از ایشان به نیکویی یاد شده و نقطه اتصال بین شیعه و سنی قلمداد می‌شوند.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اغلب ملت‌های جهان در شناخت حضرت خدیجه (س) مشترک‌ هستند، و همه اعم از شیعیان و اهل تسنن به ویِژه زنان ایشان را به عنوان الگوی برتر و ممتاز در وفاداری، عفت، پاکدامنی و همسرداری قبول دارند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه به طاهره معروف بود، افزود: خدیجه کبری (س) از زنان اشراف‌زاده قریشی محسوب می‌شوند، وی از نخستین زنان مسلمان و ایمان‌آورنده به پیامبر مکرم اسلام (ص) در دوران قبل از اسلام بود.

خلیفه‌زاده با اظهار به اینکه حضرت خدیجه (س) به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورده و همه اموال و دارایی خود را در اختیار آن حضرت قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار مانند دژی مستحکم برای پیامبر اسلام (ص) در برابر توهین و شعار‌های افراد مشرک بود.

وی تصریح کرد: در چند جای قرآن خداوند بر زنان مسلمان دستور فرموده است، که راه، روش و شیوه زنان برجسته اسلام را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در کتب دینی مختلف به انحای گوناگون به جایگاه و شان و منزلت رفیع ایشان اشاره شده است، تصریح کرد: استفاده از واژه‌های «افضل» و «خیر» تأکیدی بر این است، که وی یکی از بهترین، بلند مرتبه‌ترین و برترین زنان عالم محسوب می‌شوند./س

برچسب ها: شعیه ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.