امام جمعه نقده گفت: پنهان ماندن شب قدر در میان سایر شب‌ها در طول سال به نحو کلی ارزش و قدر شب را به عنوان مناسب‌ترین زمان استجابت دعا می‌شناساند.

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شب قدر شب با برکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و قرآن کریم این کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد.

وی افزود: شب‌های قدر هم چنانکه پیشوایان ما فرموده‌اند با پروردگار عالم به راز و نیاز، دعا و نیایش بپردازیم.

وی تصریح کرد: سراسر شب قدر باید بیدار ماند و در نماز و عبادت کوشید و نیازها را به پیشگاه خداوند عرضه داشت و مهر، رحمت و آمرزش را از او خواست.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمودند: «هر کس شب قدر را احیاء بگیرد گناهش آمرزیده می‌شود اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه‌های دریا باشد».

وی با بیان اینکه در این شب پس از گذشتن نیمی از ایام روزه و لیالی ماه مبارک رمضان، بنده از قابلیت‌ها و شایستگی‌های مطلوبی برخوردار می‌شود، ادامه داد: اگر بنده خواسته‌هایش را با خالق خودش در میان بگذارد به آن درخواست‌هایش می‌رسد.

وی افزود: شب قدر شبی است که قرآن کریم نازل شده و منظور از قدر تقدیر و اندازه‏گیری است.

وی اظهار داشت: خدای تعالی در شب قدر حوادث یکسال را یعنی از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می‏نماید به طوری که زندگی و مرگ، رزق، سعادت، شقاوت و ... را مقدر می‏سازد.

وی تصریح کرد: در سوره قدر خداوند تعالی شب قدر را قرین نزول ملائکه و روح و برتر از هزار ماه دانسته است و پنهان ماندن شب قدر در میان سایر شب‌ها در طول سال به نحو کلی ارزش و قدر شب را به عنوان مناسب‌ترین زمان استجابت دعا می‌شناساند./س

برچسب ها: دعا ، نقده ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.