جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس توافق برای از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل راو مشروعیت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای نمایندگی فلسطینی ها رد کرد این در حالیست که اردن این توافق را مورد استقبال قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سامی ابوزهری" سخنگوی حماس، با تاکید بر اینکه عباس هیچ مشروعیتی ندارد که از طرف مردم فلسطین درباره مسائل اساسی مذاکره کند، اعلام کرد حماس اعلام خبر از سرگیری مذاکرات را توسط جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا رد می کند.

"ایهاب الغصین" سخنگوی دولت حماس، نیز اعلام کرد مردم فلسطین نمی پذیرد کسی که دوره ریاست وی تمام شده است از طرف آنها مذاکره کند.

این در حالیست که اردن از توافق حاصل شده بین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و دو طرف فلسطینی و صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات سازش استقبال کرد.

محمد مومنی وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن گفت: اردن از توافقی که پایه و اساس از سرگیری مذاکرات صلح بین دو طرف فلسطینی و اسراییلی را بعد از حدود سه سال توقف پی ریزی کرده است استقبال می کند.

مومنی که سخنگوی رسمی دولت اردن نیز است افزود: ما امیدواریم که این توافق آغاز روند مذاکرات جدی برای حل نهایی مسایل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسراییل باشد. وی افزود تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و احقاق مطالبات ملی و مشروع فلسطینیان مصلحت عالی اردن است.

جان کری در پایان ششمین سفر خود به منطقه روز جمعه اعلام کرد برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها توافق حاصل شده است. وی همچنین اعلام کرد هفته آینده مذاکره کنندگان طرفین در واشنگتن دیدار خواهند کرد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از این توافق اصولی استقبال اما خاطر نشان کرد هنوز جزئیات مشخص نشده است.


برچسب ها: اردن ، حماس ، صلح ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار