با وجود درخواست های جنبش حماس، ارتش مصر همچنان به تخریب تونل ها در مرز این کشور با نوار غزه ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ; با توجه به عملیات نظامی ارتش مصر و تخریب تونل ها در مرز نوار غزه، استفاده از تونل ها فلج شده است. حدود هزار و دویست تونل بین نوار غزه و مصر وجود دارد که اکنون فقط سی تا چهل تونل فعال است. بسته شدن تونل ها بیشترین تاثیر را بر تامین سوخت در نوار غزه داشته است. روزانه حدود یک میلیون لیتر سوخت از مصر به نوار غزه منتقل می شد، اما به نظر می رسد ارتش مصر بر جلوگیری از انتقال سوخت به نوار غزه متمرکز شده است. 

 در صورتی که این تونل ها به طور کامل تخریب شود، شرایط در نوار غزه بسیار دشوار خواهد شد. اسماعیل هنیه روز گذشته در گفتگو با بی بی سی تاکید کرد مخالف تخریب تونل ها نیست، اما سوال اصلی آن است که چه جایگزینی برای تونل ها وجود دارد؟ هنیه از دولت مصر خواست گذرگاه رفح را به طور کامل برای انتقال کالاهای اساسی، مصالح ساختمانی و سوخت بازگشایی کند. 

کالاهایی که از گذرگاه کرم ابوسالم از داخل فلسطین اشغالی به نوار غزه وارد می شود، کمتر از بیست درصد نیازهای مردم در این منطقه را تامین می کند. اکنون سوالاتی در مورد آینده روابط بین نوار غزه و مصر مطرح است. 

برچسب ها: ارتش ، نوار ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار